לראשונה בהיסטוריה: שיעור תורה בינלאומי לרגל חג שבועות

ערב תורני ראשון מסוגו התקיים בחסות ישיבת הכותל. למעלה מ-80 דוברים העבירו שיעורי תורה אינטרנטים לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם תחת הכותרת: "ויחן שם ישראל נגד ההר - כאיש אחד בלב אחד". רב ישיבת הכותל: "מתפללים שאירוע מיוחד והיסטורי זה יביא לברכה גדולה ולרפואה שלמה לכל חולי עמנו והעולם כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 21:33 א בסיון התשפ

לראשונה בהיסטוריה: שיעור תורה בינלאומי לרגל חג שבועות
השיעורים המיוחדים, צילום: ישיבת הכותל

ישיבת הכותל קיימה הערב (א') ערב תורני בין-לאומי שכולו תורה, אחדות והכנה למתן תורה. בפעם הראשונה בהיסטוריה היהודית, ביום בו לפי המסורת עם ישראל חנה למרגלות הר סיני, התקיים אירוע אחדות בינלאומי הכולל שיעורי תורה של ארבעה רבנים ראשיים לישראל (בעבר ובהווה) יחד עם רבנים ראשיים מהתפוצות, ראשי ישיבות מהארץ ומהעולם, רבני קהילות ודוברים מובילים ממגוון רחב של קשת מגזרים והשקפות. תחת השם "ויחן שם ישראל נגד ההר - כאיש אחד בלב אחד" .

ישיבת הכותל הובילה והפיקה את האירוע בשיתוף ארגוני היהדות המובילים בעולם: OU ישראל, המזרחי העולמי, משרד הרב הראשי בדרום אפריקה, ו"אש התורה" בדרום אמריקה. כמו כן, באירוע החשוב לקחו חלק קהילות רבות, בתי כנסת, ישיבות, מדרשות ואולפנות רבות השותפות אף הן לתוכנית.

בערב נשאו דברים למעלה מ-80 דוברים שהעבירו שיעורים מרחבי הארץ והתפוצות, רובם בשפה האנגלית ובהשתתפות עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם. האירוע מוקדש לזכרו של האדמו"ר מנובומינסק, הרה"ג יעקב פרלוב זצ"ל, נשיא אגודת ישראל באמריקה ויו"ר מועצת גדולי התורה שלה שפעל רבות למען כלל ישראל. "חג השבועות, חג מתן תורה מתקרב ואנחנו מתכוננים אליו", מספר מנכ"ל מוסדות ישיבת הכותל סא"ל (במיל') מוטי ג'רבי. "העולם היהודי כולו מתאושש מן האבדות הגדולות של מגפת הקורונה ואנחנו מבקשים לאחד ולהתאחד עם העולם היהודי כולו, בארץ ובתפוצות, סביב התורה".

"הרבה דברים טובים קרו בזכות הקורונה", מסביר הרב אבי ברמן מנכ"ל OU ישראל. "הדבר החשוב ביותר הוא האחדות הגדולה שיש בעם ישראל, הרבה יותר מאי-פעם. ברגע שכל כך הרבה רבנים מבתי מדרש שונים מתאחדים לתפילה ולימוד משותפים, זה מראה על חיבור גדול בלב ובנפש, וזה גורם לכל העם היהודי בכל רחבי העולם להתחבר זה לזה. חשוב שכולנו נתאחד ונתפלל למען כל אחינו ואחיותינו ברחבי העולם".

ראש ישיבת ההסדר הכותל הרב ברוך וידר: "בחודש השלישי באו מדבר סיני, ממש בראש חודש. מעמד הר סיני היה אירוע חד-פעמי של השראת שכינה וקבלת התורה. אבל שכינה זו נמצאת תמיד בבית המדרש ובקודש הקודשים בירושלים, ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו ועושה את כל ישראל חברים. ישיבת הכותל מסמלת את חזרת השכינה והתורה לירושלים שבין החומות, כינוס תורני מפעים של יהודי כל העולם הוא המשך ישיר למתן תורה בהר סיני. הפעם, אנו זוכים למעמד של  קבלת תורה בירושלים דרך המדיה הדיגיטלית. מצבה של יהדות העולם מורכב ביותר בתקופה האחרונה וכולנו מתפללים שאירוע מיוחד והיסטורי זה יביא לברכה גדולה ולרפואה שלמה לכל חולי עמנו והעולם כולו".