הרב רא"ם הכהן: יש לנצל את השעה להוצאת לימוד התורה אל מחוץ לבית המדרש

ראש ישיבת ההסדר עתניאל הסביר לתלמידיו בשיעור מקוון שערך עמם, כי לימוד התורה על רקע סגירת בית המדרש לא צריך להיפסק, אלא להמשיך גם בבתים הפרטיים ואף להתעצם. "ברוך ה' ישנה התפתחות טכנולוגית גדולה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 15/03/20 20:32 יט באדר התשפ

הרב רא"ם הכהן: יש לנצל את השעה להוצאת לימוד התורה אל מחוץ לבית המדרש
הרב רא"ם הכהן. לנצל את השעה ללימוד תורה בבית, צילום: שיר CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת ההסדר עתניאל, העביר שיעור מקוון לתלמידיו, בו הוא מסביר להם, כי דווקא נגיף הקורונה על כל חסרונותיו, הביא להזדמנות חד פעמית - להעביר את לימודי התורה המתרחשים באופן קבע בבית המדרש, אל תוך בתי התלמידים, ולהוציא את ספרי הקודש אל מחוץ למגבלות בתי המדרש.

הרב אמר לתלמידיו: "אנחנו צריכים לנצל את הכורח שנוצר עלינו, להבנה שאנחנו לא סוגרים את בית המדרש, שזה סכנה גדולה יותר מהמגפה. אלא אנחנו ממשיכים את לימוד התורה ביתר עוצמה בכל בית יהודי. כל בית יהפוך לבית מדרש והמגפה תעורר אותנו שלימוד התורה לא יצטמצם רק בבית המדרש, וההתפשטות הזאת תהיה תמידית - כשגם בעז"ה ה' יסיר מגפה ונגף מעמ"י ואנושות כולה, עדיין כשנשב בביהמ"ד זה לא יהיה ניתוק אלא מקור החיים של האנושות והיקום כולה"

צפו בדברים: 

הרב הסביר לתלמידיו, כי הם צריכים לנצל את הכלים הטכנולוגיים שברשותם, בכדי להמשיך את הלימוד ביתר שאת: "ברוך ה' ישנה התפתחות טכנולוגית גדולה מאוד בעולם. אנחנו בבית המדרש נמשיך את הלימוד ביחד באמצעים דיגיטליים, וכך נזכה להגיע לדברי אמת ודברינו יכתבו בספר הזיכרונות. הלימוד היום דרך האינטרנט מאפשר דיאלוג ודיבור תוך כדי שיעור, ולכן בנוסף לשיעורים אלו בהם כל אחד יוכל להגיב ברשת, כל אחד צריך לקבוע חברותות או במקום שהוא יכול לפגוש אנשים באמת במקום מגוריו או בפלאפון שיראו אחד את פניו של חברו, שיוכל להקשות עליו ולדון בדבריו ולהגיע לדברי אמת"