הרב שמואל אליהו: יש לאפשר מניינים של עד 20 איש

בעקבות ההנחיות החדשות, מוציא הרב שמואל אליהו הנחיות חדשות לבתי הכנסת. בארגון רבני צהר מבקשים לבטל את המניינים במידה והם לא עומדים בתנאי משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/20 22:53 יח באדר התשפ

הרב שמואל אליהו: יש לאפשר מניינים של עד 20 איש
אלוסטרציה, צילום: shutterstock

הרב שמואל אליהו מפרסם הערב (ש) הנחיות לבתי כנסת לאור ההנחיות החדשות שיצאו.

הרב כותב כי : לאור ההנחיות של משרד הבריאות, ולאור הקושי לקיים מניינים של 10 אנשים בדיוק. יש לאפשר מניינים עד 20 איש ובלבד שיקפידו על ההנחיות הבאות בלי הנחות:
1.    לשבת במרחק רצוי של שני מטר, ולפחות מרווח של איש בין אחד לשני. 
2.    שלא יבוא בשום אופן לבית כנסת מי שיש לו חום או שמשתעל מכל סיבה שהיא. אם מישהו מגיע - שהגבאי בקש ממנו בנימוס ובדרך ארץ לחזור לביתו. 
3.    שכל המתפללים ישטפו ידים בסבון ו\או בחומר מחטא לפני ואחרי התפילה. 
4.    לא ללחוץ ידים ולא לנשק ידים זה לזה. 
5.    לא לנשק ספר תורה, מזוזות במגע.
6.      מעל 20 אנשים יש לפצל את המנין."

ארגון רבני צהר קורא לראשי הקהילות בכל רחבי הארץ לנהוג באחריות ולבטל את המניינים במידה והם לא עומדים בתנאי משרד הבריאות: "הוראות המדינה בתחום ההתקהלות מחייבות שינוים רבים.  בשל האיסור על התכנסות של למעלה מעשרה אנשים אנו ממליצים להתפלל ביחידות ולא בהתכנסות, אלא אם כן יש תנאים רחבים המאפשרים זאת. נזכיר בהזדמנות זו את דברי המשנה באבות:  "מִנַּיִן שֶׁאֲפִלּוּ אֶחָד שֶׁיּוֹשֵׁב וְעוֹסֵק בַּתּוֹרָה, שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא קוֹבֵעַ לוֹ שָׂכָר, שֶׁנֶּאֱמַר (איכה ג), יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם כִּי נָטַל עָלָיו".
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן