האם ביגפוט קיים?

מדברים עליו כבר מאתיים שנה, אך עד היום אין שום הוכחה על קיומו.  יש רק עדויות, סרטים ועקבות רגליים. האם הוא באמת קיים?

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 10/06/19 10:34 ז בסיון התשעט

האם ביגפוט קיים?
עלמא דשקרא, צילום: ללא

ביגפוט Bigfoot או סאסקואץ' Sasquatch הוא יצור ענקי הדומה לקוף בגובה 3-2 מטר ומשקל מעל 200 ק"ג עם רגליים גדולות מאוד 40-30 ס"מ, לכן שמו הוא Bigfoot, שביכול נצפה מאות פעמים במערב ארצות הברית, אבל גם במקומות אחרים כגון אוסטרליה או אסיה, שם הוא מכונה יטי Yeti.

מדובר על כך כבר מאתיים שנה, אך עד היום אין שום הוכחה על קיומו, לא היצור עצמו ולא גופתו ולא עצמותיו.  יש רק עדויות, סרטים ועקבות רגליים.

חלק מהם, זיהוי שגוי, וחלק מהם ,זיופים או מתיחות.  כמה פעמים העדים עצמם הודו שזו היתה מתיחה.  זה גם עסק מסחרי, כי עשרות אלפי אנשים מתענינים בו עד עצם היום הזה, ועל מסלול הנסיעה יש חנויות רבות, וכמובן עם פסלים של ביגפוט.

על אף שיש כביכול עדויות רבות, בכל זאת הן למעשה מועטות, ומין בעלי חיים אינו יכול לשרוד אלא אם כן הוא כולל מאות או אלפים.  אבל יש טוענים כנגד ששטחי מערב ארצות הברית הם ענקיים ולא מוכרים, ויתכן שיש שם מספר גדול. אך כאמור עד היום הזה לא הביאו שום ממצא נראה לעין.  באשר לתביעות רגליים, הן מאוד שונות זו מזו, וכאמור חלק מהם הוכחו כזיוף או מתיחה, כגון אדם בתחפושת של קוף ענק או דפוס של רגליים ענקיות להטבעת עקבות.

הקיצור, כל זמן שלא יוכח שהוא קיים, הוא אינו קיים (ומה שכתוב במשנה כלאים ח ה על אדני השדה ועיין שם רע"ב ותפא"י, - אינו שייך לענייננו).