הרב הראשי לרבני הערים: "מה שאפשר להתיר תתירו"

בביקור של רבני העיר החדשים שנבחרו, אצל הרב הראשי יצחק יוסף, בירך הרב את הרבנים החדשים ואמר: "בכל שאלה שבאה אליכם תראו איך אפשר לכוון לאמת ולהתיר". השר מלכיאלי: "אינו דומה עיר שיש לה רב עיר לעיר שאין לה רב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 19:09 ג בסיון התשפג

הרב הראשי לרבני הערים: "מה שאפשר להתיר תתירו"
הרב יוסף, להתיר איפה שאפשר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

להתיר איפה שאפשר: רבני הערים שנבחרו לאחרונה, הגיעו היום (ג') לקבל את ברכת הדרך מפי הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף. בין הרבנים שנבחרו: הרב דוד הכהן - רב העיר גן יבנה, הרב עוזיאל דיעי - רב העיר חצור, הרב אריאל בראלי - רבה של בית אל. הרב יוסף אמר לרבני הערים הנבחרים: "כוחא דהיתרא עדיף".

"תראו איך אפשר לכוון לאמת ולהתיר"

בדבריו אמר הרבי יוסף לרבני הערים "יש לכם אחריות רבה על הכשרות, הנישואים והמקוואות ודברים נוספים בעיר, יש לכם הרבה עבודה, גם אם מתקשרים אליכם באמצע הלילה עליכם לתת תשובות, ובתשובות שאתם עונים תכוונו לאמת, בתפקידכם תקפידו ללכת בכוחא דהיתרא, מה שאפשר להתיר תתירו, בכל שאלה שבאה אליכם תראו איך אפשר לכוון לאמת ולהתיר, אך ורק, על פי ההלכה".

הרב יוסף ורבני הערים שנבחרו

הרב יוסף ורבני הערים שנבחרו צילום: המשרד לשירותי דת

"ברבנות הראשית שואפים לחזק את מעמדם של רבני הערים"

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל יהודה כהן "תפקידנו ברבנות הראשית לישראל לסייע לרבני הערים שהם המרא דאתרא. הרב כפוסק ההלכה מנחה את יו"ר המועצה הדתית שתפקידו ליישם הנחיות הרב ולתרגמם לנהלי עבודה. אנחנו ברבנות הראשית שואפים לחזק את מעמדם של רבני הערים ומעמד ראשי המועצות הדתיות".