אחרי 8 שנים בלי רב עיר: זה הרב החדש של קריית ארבע

היום התקיימו בחירות לרב הראשי במועצה המקומית קרית ארבע חברון, לאחר ספירת הקולות הוכתר הרב אברהם יצחק שוורץ שליט"א לרבה הראשי של המועצה המקומית. המועצה פעלה במשך 8 שנים ללא רב מאז עזיבתו של הרב דוב ליאור בשנת תשע"ה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/23 18:04 ג בסיון התשפג

אחרי 8 שנים בלי רב עיר: זה הרב החדש של קריית ארבע
הרב שוורץ, הרב של קריית ארבע, צילום: ישיבת ניר

רב חדש לקריית ארבע: לאחר ספירת הקולות נקבע כי הרב אברהם יצחק שוורץ יהיה רבה הראשי של קריית ארבע - חברון. הוועדה לבחירת רב העיר הורכבה מהרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון שליט"א ועוד נציגים, וכן מגוף בוחר שכלל 18 אישי ציבור, רבנים, ונציגי הקהילה. בקריית ארבע לא כיהן רב ראשי מאז עזיבתו של הרב ליאור את התפקיד לפני שמונה שנים.

ראש המועצה המקומית אליהו ליבמן בירך על המינוי: "מברכים את הרב שוורץ שליט"א על היבחרו, זכות גדולה נפלה בחלקנו שהרב שוורץ ינהיג את הקהילה שלנו, אני רוצה להודות גם לרבנים הנוספים שהגישו מועמדות, כולם ראויים וחשובים מאוד" כתב ראש המועצה.

ישיבת הסדר

ישיבת הסדר, ארכיון. צילום: Gershon Elinson/Flash90

"מגיע לתושבי העיר רב במשרה מלאה"

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הוסיף: "אני שמח על סיום הליך בחירת הרב בקרית ארבע, מגיע לתושבי העיר רב במשרה מלאה ולא בחסד, מינוי רב בכל עיר היא משימה עליונה בכל ערי ישראל, מקווה בע"ה להשלים את המשימה בהקדם".

הרב שוורץ, בנו של הרב אביהוא שוורץ, שימש כר"מ בישיבת ניר בקריית ארבע, בעבר למד בישיבת מרכז הרב ובכולל הדיינות בבית חג"י. הרב שוורץ זכה בקולותיהם של 10 מתוך 18 חברי הוועדה הבוחרת.

הרב שוורץ עם תלמידי הישיבה

הרב שוורץ עם תלמידי הישיבה צילום: ישיבת ניר

בישיבת ניר בירכו את הרב: "שיפוצו מעיינותיו חוצה"

ראש ישיבת ניר, הרב נעם ולדמן בירך: "זכינו היום כשאנו בשלושת ימי הגבלה בשיא ההכנה למתן תורה שרבנו הרב אברהם יצחק שורץ יתמנה להנהיג את התורה בעיר האבות קרית ארבע חברון, עיר התורה כהגדרת הזוהר הקדוש חברון דא אורייתא. נברך את הרב שיפוצו מעיינותיו חוצה והתורה שלימד בישיבתנו בחדרים הפנימיים תתרונן בראש חוצות"