בעזרת מנוף: השגריר הישראלי הדליק את החנוכיה הגדולה בעולם

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הדליק בניו יורק את החנוכיה הגדולה בעולם, ראש העיר ניו יורק השתתף אף הוא בהדלקה. מפאת גובהה של החנוכיה נאלץ השגריר לעלות על מנוף על מנת להדליק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 09:24 כה בכסלו התשפג

בעזרת מנוף: השגריר הישראלי הדליק את החנוכיה הגדולה בעולם
החנוכיה הענקית בניו יורק, צילום: שגרירות ישראל באו"ם

החנוכיה הגדולה בעולם: שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הדליק הערב את הנר הראשון בחנוכיה הגדולה ביותר בעולם יחד עם ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, בשדרה החמישית. על מנת להדליק את  החנוכיה שהתנשאה לגובה רב, נאלץ השגריר לעלות על מנוף שהביא אותו לכני החנוכיה ולהדליק את הנרות.

צפו בשגריר ארדן מדליק את המנורה:

" היהודים והאפרו אמריקאים עמדו אלה לצד אלה מול דיכוי, שנאה וגזענות"

השגריר ארדן אמר באירוע: "אויבנו ניסו למחוק את זהותנו היהודית, אך אנחנו סירבנו להיכנע. בזכות אמונה ונחישות, מעטים ניצחו רבים. מאז, מדי שנה אנו מדליקים את נרות החנוכה ליד חלונות ובמקומות ציבוריים כדי לפרסם את הנס ולהראות שאנחנו גאים להיות יהודים ושאנחנו לא מפחדים. אבל היום, כאשר האנטישמיות גואה, אנחנו שוב נלחמים על התרבות והדת היהודית, אבל הפעם אנחנו לא עושים זאת לבד".

השגריר ארדן וראש עיריית ניו יורק

השגריר ארדן וראש עיריית ניו יורק צילום: דוברות השגרירות באו"ם

"אני רוצה להודות לך ידידי, ראש העיר, אריק אדמס" אמר ארדן, "בשם מדינת ישראל והעם היהודי על שאתה עומד לצידנו. בזמנים הקשים ביותר הקהילות שלנו - היהודים והאפרו אמריקאים עמדו אלה לצד אלה מול דיכוי, שנאה וגזענות. עכשיו עלינו לחדש ולחזק את הברית שלנו, כשאנחנו יחד הרוע לא יכול לגבור. כפי שלימד אותנו הרבי: אפילו מעט מן האור, דוחה את החושך".