רפורמה חדשה הקלות ברישום נישואין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה

המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל יצאו בהוראת שעה המאפשרים קבלת עדי רווקות דרך הזום או באמצעי מדיה שונים וכן פתיחת תיקי נישואין לחתן וכלה מבודדים וחולי קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 21:38 כה באב התשפא

הקלות ברישום נישואין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה
צילום: פלאש 90

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וכניסתם של זנים חדשים לישראל במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית לישראל הוחלט לצמצם את המפגשים שבין אזרחים לבין רשמי הנישואין. לצורך כך הוציא היום (ג) הרב חזקיהו סאמין מנהל אגף נישואין ורבנות במשרד לישרותי דת ביחד עם הרב יצחק רלב"ג חבר מועצת הרה"ר לישראל ויו"ר ועדת נישואין הוראת שעה המאפשרת לקבל עדי רווקות דרך ה'זום' או באמצעי מדיה שונים.

בכך יצומצם באופן משמעותי כניסתם של אזרחים למשרדי לשכות הנישואין במועצות הדתיות. עוד נכתב בהוראת השעה כי במקרה והחתן או הכלה נמצאו חיוביים לקורונה או מחיובי בידוד תתאפר פתיחת תיק הנישואין דרך הזום או באמצעי מדיה שונים. מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר שמעון (מוני) מעתוק אמר: "בהתאם להנחיית השר כהנא לשפר את השירות ולהפחית סיכוני תחלואה בעקבות התגברות התחלואה ובתיאום עם הרבנות הראשית פורסמה הוראת שעה זו. ההקלות יאפשרו לזוגות רבים לשמור על בריאותם ולקיים את חתונתם כמתוכנן".

מדובר בשינוי נוסף שמבצע השר מתן כהנא ברבנות, זאת לאחר הסערה שעורר בנושא הכשרות בישראל והרפורמה החדשה. ת. על פי התכנית שוק הכשרות ייפתח לתחרות. תאגידי כשרות שיעמדו בקריטריונים ההלכתיים שתקבע הרבנות הראשית, יוכיחו עמידות כלכלית וניהולית יוכלו להעניק תעודות כשרות. המהפכה נתקלת בהתנגדות של הרבנות הראשית כולה, כאשר גם הרב הראשי האשכנזי, הרב לאו, מצטרף להחלטת מועצת הרבנות הראשית שיצאה אתמול. "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות והיהדות בישראל".