לראשונה | שו"ת סמס הגרסה הנשית - משיבות הלכה במקום רבנים

אחרי שנים של שו"ת סמס מרבנים, מיזם "שאלה" פותח קבוצות וואטסאפ בו ישלחו הלכות יומיות על בסיס שאלות שהתקבלו מהציבור הרחב. ההלכות יפורסמו גם בוידאו בדף הפייסבוק של מתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 11:14 יד בתמוז התשפא

לראשונה | שו"ת סמס הגרסה הנשית - משיבות הלכה במקום רבנים
שו"ת סמס נשי. אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הערב (ה') יקיימו במתן אירוע לייב מיוחד לקראת תחילתם של שלושת השבועות, התקופה שבין י"ז בתמוז לט' באב הנהוגה בסממני אבלות ומסורות נוספות. לקראת כניסתנו לימי בין המצרים, אספו משיבות ההלכה ממיזם "שאלה" של מתן שאלות מהציבור הרחב, עליהן יענו באירוע שיתקיים הערב.

מיזם "שאלה" בניהולה של הרבנית שורל'ה רוזן מהווה כתובת נשית לשאלות בכל תחומי ההלכה, עליהן עונות רבניות בוגרות תכנית הלכתא במתן, בעלות רקע עשיר בלימוד גמרא והלכה שמשמשות כתובת לשאלות ופניות בקהילה ובבית המדרש. כל התשובות נידונות בקרב הוועדה ההלכתית של ‘שאלה’ בה, יחד עם המשיבות, יושבים הרב הדיין אריאל הולנד והרב יהושע מאירסון.

הערב, בדף הפייסבוק ובאתר האינטרנט של מתן יענו על השאלות הרבניות בתיה קראוס, חניטל אופן ושורל'ה רוזן. בנוסף, בימים האחרונים חונכים במתן את פרויקט "שו"ת בין המצרים" של מיזם "שאלה". מדובר למעשה בהלכה יומית המתפרסמת בוידאו בדף הפייסבוק של מתן מידי בוקר מפי משיבות ההלכה של 'שאלה' על "שלושת השבועות" ומופצת כקובץ שמע בקבוצת הוואטסאפ.