אנשי דת מארבע דתות נשאו תפילה למען בריאות כלל תושבי הארץ

נציגים מארבע דתות שונות התפללו לסיום מגפת הקורונה: " המגפה היא צרה המשותפת לכלל בני אנוש, ללא הבדל לאום או דת"

חדשות כיפה יצחק גולדברג, חדשות כיפה 24/12/20 13:37 ט בטבת התשפא

אנשי דת מארבע דתות נשאו תפילה למען בריאות כלל תושבי הארץ
נושאים תפילה, צילום: מאיר חסידיאן

במגרש סמוך ליישוב קדיתא בגליל העליון נפגשו השבוע מאמינים מארבע דתות לתפילה משותפת למען בריאותם האיתנה של כלל תושבי הארץ, יהודים ושאינם יהודים. בתפילה, שאורגנה על ידי ראש בית המדרש במכללה האקדמית צפת, הרב ד"ר בניהו ברונר, בשיתוף עם עוה"ד ד"ר ניסן שריפי מנתניה – השתתפו אנשי דת מוסלמים, דרוזים, יהודים ונוצריים כאשר כל איש דת הגיע עם 3-4 נאמנים שהתפללו עמו.

במהלך הטקס התפללו אנשי הדת, כל אחד בנוסח תפילה חופשי שמותאם לדת שלו: מנהיג העדה הצ'רקסי, השייח' פארוק זינאדין מריחניה, נשא תפילה בערבית וחילק לקהל מים טהורים עם  פסוקי הקוראן, השיח' הדרוזי הראשי של דלית אל כרמל וג'די חסון הקריא שיר שהוא כתב בעברית בנושא אחדות הדתות, ונציגת העדה הנוצרית הגב' ניבין מח'ול מגוש חלב (ג'יש) נשאה תפילה בארמית סורית – השפה הפולחנית של הכנסייה.

"המגפה היא צרה המשותפת לכלל בני אנוש, ללא הבדל לאום או דת. בתפילה אתמול זעקנו זעקה משותפת של כלל המאמינים באל אחד, וקראנו לבריאות איתנה של כל ברואיו של הקדוש-ברוך-הוא, לסיום מגפת הקורונה המתמשכת על אף מציאת החיסונים. מגפה, המסכנת חיי אדם ופוגעת בכלכלה ובפרנסה של כלל האנושות". ציין הרב ד"ר בניהו ברונר.

אחרי הטקס השיח' חסון בירך על היומה: "אני אומר כל הכבוד, אנחנו צריכים תמיד לעשות תפילה של כל הדתות כי כולנו מתפללים לא-לוהים, וא-לוהים הוא אחד לכל הדתות, כולם אחים, כולם משפחה אחת."

"יוזמה כזו כבר הייתה לפני מספר שנים, בעת הבצורת הקשה שפקדה את הארץ, ופרק זמן קצר אחרי התפילה המשותפת שערכנו בגליל, נפתחו שערי שמים. אני כולי ציפייה, שכך יהיה גם הפעם" מוסיף ברונר.