ראש השנה בקורונה: תקיעת שופר משותפת ברחבי הארץ

יוזמה חדשה יוצאת לקראת יום הדין הקרב ובא, והיא תקיעת שופר באותו הזמן בכל רחבי הארץ. ארגון הרבנים "בנועם" הם העומדים בראש המיזם ומקווים שהתקיעה המשותפת תהיה סימן של אחדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 08:14 י באלול התשפ

ראש השנה בקורונה: תקיעת שופר משותפת ברחבי הארץ
צילום: shutterstock

תקופת הקורונה אצלה את ה ישראלים להיות ספונים ימים רבים בביתם ולהימנע מהתקהלויות, אך גם ההגבלות לא מנעו מהישראלים למצוא פתרונות. אחד מהמיזמים שהפך כבר לשגרה הם מנייני החצרות, שנערכים לקראת הימים הנוראים הכוללים מציאת בעלי תקיעה. בשל בתי הכנסת הסגורים קיים חשש כי מסורתיים וחילונים רבים, הפוקדים את בתי הכנסת בימים נוראיים, יפסידו השנה את תקיעת השופר באין בתי כנסת.

יום כיפור בצל הקורונה: כמה יעלה לכם מניין מוצל וממוזג בחצר?

יוזמה חדשה של ארגון הרבנים "בנועם" מציעה פתרון שיזכה את כלל הישראלים ברחבי הארץ בתקיעת שופר. בראש השנה הקרוב, ב-11 בבוקר, ייצאו כל התוקעים בשופרות לרחובות ולמרפסות ויתקעו באותה הדקה בכל רחבי הארץ, כך פורסם ב"ישראל היום". לפי הארגון המיזם נולד מביקוש אדיר של קהל מסורתי המקפיד לשמוע את קול השופר, ושחושש השנה שבשל הקורונה לא יוכל לבקר בבתי הכנסת או במקומות התפילה הקבועים כמדי שנה.

מייסד ארגון "בנועם", הרב ישראל מאיר ריאני, הסביר את מהות המיזם בתקופה זו: "הסמל הכי חשוב בראש השנה הוא תקיעת השופר. המיזם של תקיעה המונית נותן מענה לצורך של עשרות אלפים בכל רחבי הארץ, המבקשים לשמוע את קול השופר. כמו כן, יש כאן מסר חשוב שעם ישראל גאה בתקיעת השופר, שמסמלת את ראשיתה של השנה העברית. הדבר החשוב ביותר שיש במיזם הזה הוא מה שחסר לנו ביותר כחברה, וזו האחדות. כאשר כל עם ישראל ביחד ישמע את תקיעת השופר, כולם יתאחדו לרגע אחד מופלא בנקודת ההתחלה של השנה. אני בטוח שתהיה לזה השפעה חיובית על השנה כולה ועל החברה בישראל בכלל".