יום כיפור בצל הקורונה: כמה יעלה לכם מניין מוצל וממוזג בחצר?

חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק, ואיתם ההשלמה עם העובדה כי את הימים הנוראים נעביר גם כן במנייני חצרות. הבעיה העיקרית היא מזג האוויר החם והשעות המרובות המוקדשות לזמן התפילה בחוץ, אז כמה יעלה לנו צל ומיזוג?

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/08/20 15:07 יד באב התשפ

יום כיפור בצל הקורונה: כמה יעלה לכם מניין מוצל וממוזג בחצר?
צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הימים הנוראים כבר מתקרבים בצעדי ענק, אך לפי המצב הנוכחי נראה כי גם בראש השנה וביום כיפור רוב הציבור ייאלץ להסתפק במנייני חצרות. אלא שהבעיה העיקרית היא קיומם של מניינים כאלו בתקופה שבה מזג האוויר חם במיוחד, ודורש מהמתפללים להישאר זמן רב בחוץ, בשל אורך התפילות. נכון להיום, טרם ידוע האם הממשלה מתכננת לאשר פתיחה חד פעמית של אולמות לטובת התפילות. כרגע כל מה שנשאר הוא לברר כמה יעלה לנו מניין מוצל וממוזג למשך 25 שעות.

שר הדתות לרבני הערים: הכשירו מקומות לתפילה לימים נוראים

תפילות הימים הנוראים בצל הקורונה - הגיע הזמן להיערך

רוב המניינים לא מתקיימים תחת סככה קיימת, חניון או אפילו סתם צל של בניין גבוה, מה שאתם צריכים זו הצללה. בהתחשב בכך שכפי שנראה, המניינים בימים נוראים יהיו גדולים מהרגיל, בדקנו את עלות ההוצאות עבור מניין הכולל 50 איש בסך הכל.
כדי להבטיח ישיבה בצל, תוך שמירה של 2 מטרים בין המתפללים, יש לדאוג לרשת צל בגודל של לפחות 12 על 12 מטר. מחירה של רשת כזו הוא כ-1,200 שקלים. אם תרצו לחלק לרשתות צל קטנות יותר ולפזר במספר מקומות, הדבר צפוי לעלות אף יותר ויגיע לאזור ה-2,500 שקלים. חשוב לציין כי המחיר איננו כולל התקנה, ובמידה ותבחרו באיש מקצוע להתקנה יש להיערך להוצאה נוספת של עוד 250 שקלים לפחות. 

בחרו ברשת צל אחת גדולה ולא בכמה קטנות

בחרו ברשת צל אחת גדולה ולא בכמה קטנותצילום: shutterstock

השלב הבא והיקר יותר הוא המיזוג. במידה והנכם מעוניינים לקנות מזגנים ניידים, חשוב לדעת כי כל מזגן שכזה יעלה לכם לפחות 1,500 שקלים ליחידה, ולא די במזגן אחד. ההמלצה שלנו היא לפנות לחברות השכרה שתדאג להביא למקום מצננים טובים, ובמחיר נמוך יותר היות ומדובר בהשכרה. השכרה של ארבעה מצננים לאורך יממה שלמה תעלה לכם 2,500 שקלים.

הבעיה הבאה היא נקודות חשמל לטובת המיזוג. אופציה אחת, והיקרה יותר, היא לקנות גנרטור נייד ודלק. דבר שכזה עשוי לעלות לפחות 800 שקלים, וזה לא כולל כבל מאריך וכמובן רעש רקע שתקבלו לאורך התפילה. ההמלצה שלנו, היות ואתם כנראה מתפללים בסמוך למבנה, יש אפשרות לקנות כבל מאריך של 50 מטרים הכולל מפצל, במחיר של 300 שקלים.

השיכרו מזגן נייד במקום לקנות

השיכרו מזגן נייד במקום לקנותצילום: shutterstock

חישוב עלויות על פי המלצתנו

חישוב עלויות על פי המלצתנוצילום: ללא

אין ספק כי על נוחות צריך לשלם, וכי החישובים אינם כוללים כיסאות ומחזורי תפילה, בהנחה שאלה יובאו באופן עצמאי. העלות הכוללת של ההמלצה שלנו היא 4,000 שקלים, כשהיא כוללת רשת צל אחת, ארבעה מזגנים להשכרה וכבל מאריך שיחובר לנקודת חשמל ממבנה סמוך.
כל השקעה נוספת תגדיל את העלות ויכולה להביא אתכם למחירים של מאות שקלים לאדם. ההמלצה שלנו תדרוש מכל מתפלל הוצאה של 80 שקלים בלבד, ואם אתם חושבים שזה יקר - תזכרו בדמי החבר שנדרשנו לשלם בימים כתיקונם.