הרב שרלו: מה הכי חשוב ללמוד לפני גיוס לצה"ל?

"מי שמדייק את דיבורו כראוי ממתיק את השרות הצבאי כולו" | בתקופה הזו, בה רבים מתלמידי ותלמידות הישיבות, המכינות והמדרשות מתגייסים ומתגייסות לצה"ל, הרב יובל שרלו עם קריאת כיוון להתחזקות לקראת הגיוס

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 09/08/20 11:37 יט באב התשפ

הרב שרלו: מה הכי חשוב ללמוד לפני גיוס לצה"ל?
תלמידי ישיבות ההסדר בשרשרת הגיוס. ארכיון, צילום: צילום מסך

"כי ה' אלוהיך מתהלך בקרב מחניך" – דברים כג, טו)

בכל ישיבת הסדר, ובוודאי שבכל מכינה קדם צבאית, כמו גם במדרשות לבנות, ישנו תהליך מסודר של הכנה לקראת השרות הצבאי.
מה הנושא שאנחנו לומדים ביחד בישיבתנו בכל שנה ושנה לקראת השרות?
אורחות דיבור.
וזאת משלוש סיבות.

ראשונה בהן היא העובדה שהצבא מאתגר מאוד בתחום זה: הפיתוי לא לומר אמת ולהינצל מעונשים; לשון הרע והוצאת שם רע על מי שאינו נוהג בדרך שסוברים שצריך להתנהג; הלבנת פני חבירו ברבים; ניבול פה, ובכלל התקשחות השפה העדינה. 
בניגוד לעמדה המקובלת כי "בצבא הכל מותר" – תורתנו מלמדת את ההפך: דווקא הצבא צריך להיות מקום קדוש. 

שניה בהן היא החשיבות העליונה של השפה החיובית; הארת פנים למי שזקוק לעזרה; נכונות להקשיב למצוקות אחרים; דיבור מרומם, על נושאים לא-צבאיים, שמעלים את הנוכחים והנוכחות לרבדים גבוהים יותר; וכדו'.

שלישית בהן היא שזהו אתגר רוחני מתאים מאוד ללווי מתמיד. מי שמדייק את דיבורו כראוי ממתיק את השרות הצבאי כולו, ממשיך בכך את עולמה של הישיבה או המדרשה, ומעצב את עצמו כמי שיודע להתנהל בחייו בדרך העדינה, המוסרית והטהורה. זו השראת שכינה בין אדם לאדם ובין ריבונו של עולם למשרתים בצבא. 

למתגייסים בשבועות אלה – תפילה עמוקה וברכה להצלחת דרכם (כדאי לראות את התפילה הנפלאה של 'צהר' להורי המתגייסים), צאתכם לשלום ושובכם לשלום, ברוממות נפש ובחברות נאמנה.

תפילה להורים על בן או בת שמתגייסים

תפילה להורים על בן או בת שמתגייסיםצילום: ארגון 'צהר'

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.