בית הכנסת הגדול ביותר בצה"ל נחנך בקריית ההדרכה שבנגב

בית הכנסת החדש שייקרא 'אור עולם' נתרם על ידי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) בעלות של כ-3.2 מיליון דולר וישמש את כלל חיילי ומפקדי קריית ההדרכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/20 14:55 א בתמוז התשפ

בית הכנסת הגדול ביותר בצה"ל נחנך בקריית ההדרכה שבנגב
בית הכנסת הגדול בצה"ל, צילום: דובר צה"ל

בית הכנסת 'אור עולם' נחנך היום (ג') בקריית ההדרכה שבנגב באירוע חגיגי שכלל הכנסת ספר תורה. בטקס נכחו: הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן ,ראש מנהל מעבר צה"ל דרומה, תא"ל (במיל') איציק כהן, מפקד קריית ההדרכה, אל"ם חיים רבן, מנהל FIDF בישראל, תא"ל (במיל') אפי עידן, יו"ר קרן נוי, מר פיני דקל, מנכ"ל מבט לנגב תפעול אל"ם (במיל') קובי אלמליח והגברת רחל כהן ומשפחתה, תורמי ספר התורה. בניית בית הכנסת התאפשרה בזכות תרומה בסך 3.2 מיליון דולר על ידי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), סניף לוס אנג'לס.

 בית הכנסת החדש הממוקם במרכז של קריית ההדרכה מכיל כ-350 מקומות ישיבה, לגברים ולנשים, וכולל גם חדר לימוד לשיעורי תורה וכיתת גיור. בית הכנסת החדש, יחד עם בית הכנסת הקיים בבסיס, ישמש את כלל חיילי ומפקדי קריית ההדרכה שיוכלו ללמוד, לקרוא ולהתפלל בו. זהו בית הכנסת הגדול ביותר בצה"ל עד כה.

 בתום אירוע החניכה החגיגי נערך טקס הכנסת ספר תורה לבית הכנסת שתרמה משפחתו של אמנון כהן ז"ל שנפטר לפני כחודש בגיל 72. כהן שירת כאזרח עבוד צה"ל במשך 50 שנה. הטקס נערך בהתאם להנחיות חיל הרפואה ומשרד הבריאות.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד קריית ההדרכה, אל"ם חיים רבן: ״לאחר חודשים רבים של צפייה והכנות, אני גאה להיות שותף לפתיחת בית הכנסת בקריית ההדרכה- לשימוש חיילים ומפקדים כאחד, מכלל הבה״דים. בבית הכנסת שהוצב במרכז קריית ההדרכה יוכלו המשרתים לקרוא, להתפלל, ללמוד תורה ולהניח תפילין. קריית ההדרכה כבסיס ההכשרה הגדול בצה״ל מכיל מגוון רחב של חיילים שיוכלו למצוא בבית הכנסת את מקום מפגשם. גם בתקופת הקורונה, ממשיך הבסיס ברציפות התפקודית ובשמירה על בריאות משרתיו תוך שמירה על הנחיות חיל הרפואה ומשרד הבריאות. כמו כן, ישמרו בבית הכנסת מרחקים, המתפללים ישתמשו במסיכות ותוגבל הכניסה אליו בהתאם להנחיות".

מנהל FIDF בישראל, תא"ל (במיל') אפי עידן ברך על הקמת בתי הכנסת: "אנחנו נמצאים כאן היום כדי לשאת ברכה ולהוקיר תודה לחיילי צה"ל, כי בית הכנסת הזה הוקם בשביל חיילי צה"ל. בית הכנסת המרשים הזה בו אנו נמצאים, הוא אחד מהיפים שראיתי בצה"ל, אם לא היפה שבהם, והוא הוקם בזכות תרומה של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, FIDF. הארגון הזה נותן את אהבתו ללא תנאי לחיילי צה"ל מתוך הערכה והוקרה עמוקה, ומתוך תפיסה כי צבא ההגנה לישראל אינו שומר רק על מדינת ישראל, אלא שומר על כל עם ישראל באשר הוא".

הרב הראשי הצבאי, תא"ל הרב אייל קרים אמר :"ייעודה של קריית ההדרכה הוא להכשיר את חיילי צבא הגנה לישראל, להיות מוכנים ליום פקודה וליום קרב. האירוע החגיגי והמרגש הזה כאן בקריית ההדרכה, מחבר את כל הכוחות יחדיו, את ההכשרה המקצועית עם התשתית המוסרית, את בית הכנסת עם ספר התורה, את כלל חיילי צהל איש אל רעהו". 

 ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1981 על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה וחרט על דיגלו עשייה למען חיילי צה"ל. הארגון, המונה 24 סניפים, מגייס מעל 100 מיליון דולר בשנה ואחראי למיזמים שונים לרווחת החיילים בתחומי החינוך, הרווחה והתשתיות דוגמת מלגות ללימודים אקדמיים, סיוע לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, תמיכה בפצועי צה"ל ובמשפחות השכול, תמיכה בחיילים הבודדים, אימוץ חטיבות וגדודים ובניית תשתיות רווחה וספורט בבסיסי צה"ל השונים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן