תפילה לימי הבחירות

רב הישוב מבואות יריחו בתפילה שכתב במיוחד לימי הבחירות

חדשות כיפה הרב נתן שלו 12/03/15 13:29 כא באדר התשעה

תפילה לימי הבחירות
shutterstock, צילום: shutterstock

יה"ר מלפניך ד' או"א חכם הרזים, שתצילני היום ובכל יום מכל מיני שנאת חינם ומחשבות רעות ולשון הרע ורכילות וליצנות ומחשבת גאווה. ושתסייעני ליטע בליבי העיקרים הגדולים, איזהו חכם הלומד מכל אדם, והוי דן את כל האדם לכף זכות, ושלא אחשוב שכל האמת מונחת בכיסי, ושאהיה חרד חרדה גדולה לכבודו של כל יהודי באשר נשמת אלוקים בקרבו, ובמיוחד אם הוא בעל תורה ויראה, ואף שדעותיו רחוקות מדעתי, שלא אהיה חלילה וחס מזלזל או מיקל בכבודו, ושלא אכשל בעוון שנאת חינם ופירוד ומחלוקת וביזוי כבוד התורה ולומדיה. ושאדבק במידת הענווה והשפלות ללמוד מכל אדם ולעמוד על הטוב שבו ועל האמת שבו ולכבדו באמת. ושאתרחק מפני מחשבת גאווה כמפני האש. ושלא תהיה בי שום נטיה למצוא מומים ופגמים אצל אחרים וליהנות מכך, אדרבה רק אתענג על מעלתם ושבחם של אחרים ואהיה שמח בהצלחתם אף שאינני מסכים עמהם בכל מיני עניינים. ושלא יהיה לי שום צורך להרגיש שאני מבין יותר מכולם או צודק יותר מכולם, ושסברות האחרים עקומות ושלי ישרות, וכן על זה הדרך כל מיני דמיונות שווא ושקרים ומחשבות גאווה. אדרבה רק יהיו תמיד לנגד עיני החסרונות שלי והדברים שעלי לתקן ואהיה עסוק בתיקונם בשמחה גדולה. ותצילני מכל מיני מושבי לצים ודיבורי הבל וציניות וריקנות, באשר יש בהם עוון ביטול תורה ועוון ליצנות, ועל ידם באים חלילה לחבילות של עבירות.

ותחזק בליבי אהבת ישראל לכל אדם, ואפילו לתועים המבולבלים מלידה והמזיקים, ותתן לי כוחות הנפש לאהבם ולחפוץ בטובתם ולהתפלל עליהם מקירות הלב לעזוב דרכם הרעה ולהתקרב לעבודתך. ולכל ישראל הכשרים ובמיוחד לבעלי תורה זכני לאהבם בכל לב ונפש, ושלא אשגיח כלל על השתייכותם הפוליטית ושאר חלוקות חיצוניות והבלים, רק אוהבם אהבה גדולה ואחפוץ בטובתם ואכבדם כבוד גדול.

ותצילני שלא תיטרף דעתי מכל מיני תעמולות והשמצות נוראות והכחשות והשמצות נגדיות ושאר שמועות רעות ולשון הרע והוצאת שם רע, ושאשים פני כחלמיש ואאטום אוזני ועיני מכל מרעין בישין אלה.

וביום הבחירות הדריכני באמיתך לעשות נחת רוח לפניך, ולבחור במפלגה אשר תעשה רצונך באופן היותר שלם, ובאשר עינינו טרוטות וקצרה דעתנו ולא נדע במי לבטוח וממי לחשוש, עזרנו על דבר כבוד שמך והדריכנו באמיתך, ושלא תבוא תקלה על ידינו שהרי רצוננו לעשות רצונך.

הכותב הוא רב ישוב מבואות יריחו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן