תנו להם במה

אל תתנו לתקלות הסאונד והבימוי של שבת הארגון לקלקל לכם את החוויה: להגיע ולפרגן לבני המשפחה שלכם, שאולי בפעם הראשונה מקבלים את קדמת הבמה

חדשות כיפה יואל פרנקנבורג 30/10/13 13:03 כו בחשון התשעד

תנו להם במה

מחיאות כפיים סוערות מילאו את חלל האולם, כאשר על הבמה הופיעו שניהם;

שני ילדים בני 12, שיישוב שלם חושש מהם. עולים על הבמה ל3 דקות, שבהן רק הם היו על הבמה. מופיעים בהופעות של מוצאי שבת ארגון. לא ראיתי את ההורים שלהם, אבל שמעתי את מחיאות הכפיים בקהל, כאשר שני השובבים הללו, בלשון המעטה- עלו לבמה. הם קיבלו את כל תשומת הלב שהם כל כך אוהבים לקבל.

והמדריך הצעיר שלהם, בחור שבכלל לא בטוח שידע מה הוא עושה, גרם לקהל כולו לעמוד ולהשתאות. כיצד המחנך הצעיר הצליח ברגע אחד קטן- לגרום ליישוב שלם להבין שניתן להשיג את אותה תשומת לב, גם על ידי מעשים חיוביים. ברגע אחד הילדים הללו הפנימו שאת הצורך הפנימי שלהם לגרום לאנשים להתייחס אליהם, ניתן להשיג מצד אחד במעשים שליליים, אך את אותו יחס ניתן גם להשיג על ידי מעשים חיוביים, על ידי 'במה'.

* * *

השבוע בני עקיבא מציינת את שבת הארגון שלה, ובמסגרתה ההורים והמשפחה יוזמנו להופעות. כל ההופעות יתחילו מאוחר ככל הנראה, תהיה בעיה בסאונד, והמנחים יגמגמו. אגב, את רוב הטקסט בקושי נשמע.

ואף על פי כן אני רוצה לספר לכם שבהופעות הללו קורה אחד האירועים החינוכיים הגדולים ביותר שהתנועה מוציאה אל הפועל. על ידי מעשה ולא על ידי סיסמאות, בני עקיבא אומרת לחניך אמירה אחת פשוטה:

"אתה אדם גדול, ששווה עמידה על במה, וששווה למחוא לך כפיים."

אז אני כותב כאן כדי לבקש מכל אחד ואחת מכם- לכו להופעה של האחאחותבןבת, לכו לשם, למרות שאולי זה נראה בזבוז זמן, מתוך מטרה אחת: למחוא כפיים הכי חזק בעולם, לטפוח על השכם, ולתת להם במה.

תאמינו לי- זו ההזדמנות שלכם, לגרום לילד ולילדה הללו להאמין בעצמם. בלי מילים. במעשים.

להערות: yoel.fra@gmail.com