"שמיטה ישראלית": לחבר את שנת השמיטה לעם ישראל

מיזם חדש יבקש לחבר את עם ישראל אל ערכיה החברתיים והחינוכיים של שנת השמיטה - ולא להסתפק ברובד ההלכתי בלבד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/11/13 11:34 כב בכסלו התשעד

"שמיטה ישראלית": לחבר את שנת השמיטה לעם ישראל
shutterstock, צילום: shutterstock

לקראת שנת השמיטה הבאה עלינו לטובה, שנחשבת למעשה לשנת השמיטה הראשונה בעידן הרשתות החברתיות הפעילות, יוצא לדרך מיזם החדש המבקש לחבר בין החברה הישראלית המודרנית לבין שנת השמיטה היהודית ועקרונות השמיטה.

מארגני המיזם החדש - ”שמיטה ישראלית“ - רוצים לחבר את מושג השמיטה לעם ישראל, זאת לאור המציאות הנוכחית בה קיומה של שנת השמיטה לא משפיע על מערכת החינוך והערכים בישראל, אלא בעיקר על דוכני השווקים וכשרות הפירות והירקות במרכולים.

ב“שמיטה ישראלית“ הסבירו כי הפרויקט נועד בראש ובראשונה להחזיר את משמעות שנת השמיטה ללוח השנה של כולנו במדינת ישראל, כשנת שיא של למידה ושינוי, ערבות הדדית ואחריות סביבתית. כחלק מהפרויקט יתקיימו פעילויות שונות ברחבי הארץ בתחומי החברה, הסביבה, הכלכלה, התרבות, ההשכלה, תוך שילוב בין מגזרים שונים מהעם וגופים חברתיים וחברות עסקיות.

”הפרויקט נועד לאפשר שילוב של ערכי השמיטה כמו מנוחה, לימוד ושינוי, ברמה אישית, הקהילתית והלאומית“, ציינו בארגון. בכוונת אנשי ”שמיטה ישראלית“ ליזום קורסי העשרה מיוחדים או פעילויות תרבות מיוחדות, ברמה הקהילתית מפעילות לשיפור איכות הסביבה כמו הקמת גינה קהילתית.

כמו כן מתכוונים ב“שמיטה ישראלית“ ליזום גם שינוי חקיקה, בכנסת, על מנת לשלב את ערכי השמיטה לטובת הציבור הרחב.