משפיעים או מושפעים? רבני דרך אמונה בדרך לגבעת שמואל

רבני דרך אמונה צפויים להגיע לגבעת שמואל, לרמת גן ולמקומות שונים ברחבי הארץ, ולהעביר שיעורים בנושאי תורה וקדושת ארץ ישראל, כחלק מהמאמצים לבלום את מהלכי הארגונים הליברליים בציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/14 10:17 יד בשבט התשעד

משפיעים או מושפעים? רבני דרך אמונה בדרך לגבעת שמואל
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

רבני דרך אמונה, בהנהגת יו"ר הארגון הרב ברוך אפרתי צפויים להגיע השבת, פרשת יתרו, ובשבתות לאחר מכן לערים רבות ברחבי הארץ שם יעבירו שיעורים בנושאי תורה וקדושת ארץ ישראל. יחד עם רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור ואחרים, יגיעו גם אישים כדוגמת דובר היישוב היהודי בחברון נעם ארנון וד"ר חגי בן ארצי, אחיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

הרבנים, יחד עם אנשי ציבור שונים, צפויים להגיע לערים ויישובים רבים, ביניהם כאלו שאינם נחשבים למקומם הטבעי של הזרם התורני-דתי (חרד"ל) אליהם הם משתייכים, ובחלק מהמקרים במקומות בהם מתנגדים לדרכם בחריפות. בין היתר יתארחו רבנים בירושלים, גבעת שמואל, פתח תקווה, אפרת, אלון שבות, פדואל, קדומים, נתניה, נצרת עלית, שדרות, ירוחם, רמלה, הוד השרון, רעננה, אור יהודה, דימונה, קריית מלאכי, רמת גן ותל אביב. יחד עם זאת ישנם גם יישובים שיותר מזוהים עם קו המחשבה של דרך אמונה כגון יצהר, הר ברכה, רמת מגשימים ועוד.

"לאור רצוננו להתחדש בקדושה יחד עם הקהילות היקרות שלנו", כותב יו"ר דרך אמונה הרב ברוך אפרתי במכתב לרבנים. "ועקב המציאות המדינית המאיימת על שלימות ארצנו, פתחנו באיגוד רבני 'דרך אמונה' במסע ארצי של שבתות הכוללות אירוח רבנים ולימוד משותף".

"זו אינה עת לחשות, אלא עת לרומם ולהתקדש", כותב הרב אפרתי. "לחבוק את התורה והארץ בחיבה גדולה ומחודשת. אל מול תרבות היצרים והכניעה המנסה לחדור לקרבנו, נבסס יחד תרבות של קודש ושמחת ארץ ישראל, מתוך המשכיות המסורת של גדולי הדורות שבישראל ובנאמנות לתורה כפי שהיא. הציבור שלנו מבקש את חידוש החיבור לקדושה ולארץ ואנחנו כרבנים מחויבים ושמחים לחבור לציבור", מסיים הרב אפרתי וקורא לקהילות נוספות לפנות לארגון.

כזכור, בחודש שעבר ערכו רבנים בכירים ב'דרך אמונה' כנס בבית הרב קוק בירושלים בו מתחו ביקורת חריפה על 'אובדן הדרך של הציונות הדתית'. ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, אמר בכנס כי "מנסים ליצור היום מצב בו התורה לא תפריע למציאות, שהרבנים לא יפריעו למהלך החיים, והגיע הזמן להפסיק את התופעה".

"הרבנים צריכים להוביל את האידיאל וה'לכתחילה' ולא לפסוק בדרך ה'בדיעבד. אי אפשר לקחת את המקרים של 'בדיעבד' ולעשות אותם כהכללה שכל הציבור רוצה לשמוע", אמר רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי ושולח עקיצה ברורה לעבר הארגון הליברלי. "בתי כנסת שמזמינים נער בגיל מצוות לעלות לתורה ומאפשרים לציבור לעשות שם ככל העולה על רוחם אינם בתי כנסת. הציבור לא צמא לשמוע מרבנים דברים ביחס לפוליטיקה אלא לשמוע תורה".

ניתן להניח כי שבתות 'דרך אמונה' הן שלב ראשון של הארגון, המזוהה כאמור עם בכירי רבני הקו ואשר מחדש את דרכו בימים אלו, לנסות לעצור את 'תופעת ההידרדרות' כלשונם, להשפיע על הזרמים האחרים בציונות הדתית ול'החזיר אותם לדרך הישר'.