מי מתלהב מהדת?

לא מעט אנשים מוכנים לעמוד בתור גם חצי שעה, בשביל לקנות כוס קפה בחמישה שקלים. יואל פרנקנבורג מוצא בזה משהו מאוד יהודי, בקטע טוב

חדשות כיפה יואל פרנקנבורג 18/10/13 11:16 יד בחשון התשעד

מי מתלהב מהדת?

יצא לי השבוע להסתובב ברחוב אבן גבירול בתל אביב. פתאום ראיתי תור די ארוך משתרך מאחת החנויות. הרמתי מבט לראות באיזו חנות מדובר- והבנתי. קופיקס. רשת חנויות הקפה החדשה, זו שכל המדינה מדברת עליה. מדובר בסניף הראשון והיחיד של החברה בישראל, בשלב זה. הם מוכרים קפה בחמישה שקלים, ומסתבר שלא מעט אנשים חושבים שעמידה ארוכה בתור שווה להם את החיסכון של השקלים הללו. מעל הכל הדהימה אותי ההתלהבות, המוכנות ממש לעמוד, בחום היום, מתוך התלהבות כלפי כוס קפה זולה. איזו תכונת נפש מדהימה!

***

והתור הזה הזכיר לי את אברהם אבינו שעומד בפתח האוהל ומחכה. מחכה לראות מה יהיה, וכשזה קורה- הוא רץ, מתלהב. ממש מסתער. "וירא וירץ". רואה- ומיד רץ. וכל זה שלושה ימים לאחר ברית המילה שלו.

אברהם מתלהב להכניס אורחים. הוא גם מתלהב לעשות ברית מילה. אברהם מתלהב מהחיים. אפילו כשהוא נדרש לעקוד את בנו- "וישכם אברהם בבוקר". הוא משכים! כי ככה ה' אמר, אז על זה הוא מתלהב.

***

אחד הדברים המדהימים שהעבודה שלי עם נוער מלמדת אותי זה הצמא האדיר של הנוער (ובינינו... גם שלי) להתלהבות. הנוער של 2013 מאס בקפה יקר, מאס במוצרים משעממים. הוא מחפש אטרקציות. ונשאלת השאלה- מה הן יהיו? האדמו"ר מפיאסצנה מסביר בספרו 'צו וזרוז'- שלאדם ישנו צורך טבעי, אנושי, בריא, לריגושים ולהתלהבות. אלא שתמיד נשאלת השאלה האם ההתלהבות הזאת תימצא בדרך הקדושה היהודית, או שמא האדם יצטרך לחנוק את הצורך הזה, ובמקרה הגרוע יותר- למצוא את ההתלהבות במחוזות של טומאה.

בואו נעשה מאמץ, להפגיש את עצמנו עם הצד המלהיב, החי התוסס שביהדות. זהו הצד הנפלא כל כך שישנו ביהדות. הצד ביהדות שגורם לנו לרצות לרוץ אחריו- "משכני אחריך נרוצה"

למחשבות- yoel.fra@gmail.com

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן