לרגל 80 שנה לרב אהרן ליכטנשטיין, שיעוריו יוצאים לאור מחדש

זקן ראשי הישיבות הציוניות יציין את יום הולדתו בשבוע הבא, יום ירושלים. לרגל האירוע ובמימון תורמים, הוצאו לאור מחדש שיעוריו על מסכתות התלמוד, שזכו להצלחה בעולם הישיבות הציוניות והחרדיות כאחד

חדשות כיפה יונתן אוריך 01/05/13 12:24 כא באייר התשעג

לרגל 80 שנה לרב אהרן ליכטנשטיין, שיעוריו יוצאים לאור מחדש
Yeshivat Har Etzion-cc-by-sa, צילום: Yeshivat Har Etzion-cc-by-sa

ישיבת הר עציון תוציא לאור מחדש את כל ספרי שיעורי הרב אהרן ליכטנשטיין על מסכתות התלמוד, זאת לאחר שבישיבה התקבלה תרומה שתאפשר את הדפסתם מחדש של הספרים ומכירתם לציבור הרחב. תלמידי ובוגרי הישיבה יחגגו את יום הולדתו ה-80 של הרב אהרן ליכטנשטיין, זקן ראשי הישיבות הציוניות בישראל, בערב לימוד שיתקיים ב“הר עציון“, כשאת השיעורים יעבירו בני משפחתו של הרב.

היוזמה להדפסת ספריו של הרב אהרן ליכטנשטיין נולדה דווקא מהשטח - מתלמידיו שהשתתפו באופן קבוע בשיעוריו, סיכמו את הדברים והחליטו להוציא את הדברים לאור. אלא שאז התברר כי הרב ליכטנשטיין מקפיד מאוד על כל דבר שיוצא מתחת ידו ועל כן על הספרים הראשונים היה מקפיד הרב לעבור בעצמו ולהעיר הערות - מה שעיכב במשך שנים את ההוצאה לאור. לשמחתם של העורכים לאחר הפצרות מרובות נעתר הרב להסתפק בהגהותיו של הרב דני וולף, אחד מבכירי תלמידיו, שעבר על כל הספרים.

(צילום: ישיבת הר עציון)

הרב ליכטנשטיין היה נוהג ללמד בקיץ מסכת חריגה שאינה מהסבב הרגיל. את המסכת היו בוחרים תלמידי השיעור באופן דמוקרטי. שנה אחת התבדח מישהו והציע בחיוך ללמוד משניות של סדר טהרות. מישהו לקח את הרעיון ברצינות ולמרבה הפלא הוא אף זכה ברוב הקולות. הייתה זו החלטה היסטורית, מסתבר, שכן הספרים בנושא זכו להצלחה אדירה בעולם הישיבות - ציוניות וחרדיות כאחד.

למרות ואולי אף בגלל העיסוק בתחום הטהרות, שהינו זנוח ביותר, הם נמכרו במהירות רבה בעולם הישיבות. כך למשל בישיבת מרכז-הרב נמכרו למעלה ממאה ספרים. תוך זמן קצר יצאו הספרים במהדורות נוספות. בישיבה מציינים עד היום כי אף אחד לא ציפה שהספר ימכר בחמש מהדורות, עד היום. השילוב בין עוצמה למדנית נדירה לבין סדר ומבנה גרם לשיעוריו של הרב ליכטנשטיין להיות מבוקשים בכל עולם הישיבות.

דברים שלא ידעתם על הרב אהרן ליכטנשטיין