לחגוג את פורים ולהישאר בחיים

אם תלכו לפי ההוראות ועדיין תשאירו לעצמכם כמה איים של שפיות, אז תוכלו לזכות בפורים הזה במסע חוויתי אל הנשמה שלכם, ממש כמו שהיא. בלי מסכות, בלי זיופים, בלי חומר מלאכותי. מדריך לשתייה בפורים

חדשות כיפה אבינועם הרש 21/02/13 14:30 יא באדר התשעג

עד עכשיו קריאת ה'לאאאאא' מהדהדת כרוח רופאים מיוסרת במסדרונות פאק"ש (בני עקיבא 'פרחי אהרון') בשבילכם: ליל מסיבת פורים אחרי קריאת המגילה, כולנו חשבנו אחרי הכוס החמישית שג'וני שתה שעדיין נשאר לו קצת שכל והוא לא באמת מתכוון לשפוך את הוויסקי המשובח מסוג ה'בלו לייבל' (בקבוק שמתחיל באזור ה-1,000 שקל וצפונה) על הריצפה רק בשביל להראות לנו את ה'צבע המדהים והמכשף שלו'.

אבל ג'וני היה כבר במצב מזלגה, שזה כמו מצב כפית, רק גרוע פי שלושה וככה, תוך כדי מבעי בעתה המלווים את הנוזל היקר להחריד שופך עצמו לדעת בידי ג'וני קבלנו את שיעור החיים הראשון שלנו: גם אם לקח לנו ימים לעבוד ביחד בשביל לחסוך כסף ולקנות את הבקבוק היקר, לאבד אותו זה הרבה יותר פשוט.

עוד אנחנו בהלם, עבר במקום אחד מרבני הישיבה שזרק לעברנו: 'רק תזהרו לא לאבד את הסגולה של פורים כמו שאבדתם את השתייה הזו'.

כששאלנו את הרב למה הוא התכוון והאם בעצם הוא רומז לנו שהוא רוצה גם לקחת קצת מהנוזל היקר שלנו, הוא הסביר: 'להעביר את פורים עם האנג-אובר ושתייה ולא לבקש באחד הזמנים הכי מסוגלים בשנה, זה בדיוק כמו לקנות 'בלו לייבל יקר' רק בשביל לשפוך אותו על הרצפה ולראות איזה צבע נהדר יש לו'.

לכן נוער יקר, הטור הבא מוגש לכם בשביל שתוכלו לנצל את פורים בצורה האופטימלית שלו: פורים, לא מה שחשבתם.

לדעת חלק זניח ושולי מהפרשנים, אפשר לצאת ידי עיצומו של יום וחובת מצוות הפורים, גם ללא תליית מכוניתו של הראש ישיבה במרכז האולם כפי שמובא ב 'בעל חזיז ורעם: הנדבור נה נה בננה הרעבע'.

'וכן ראיתי בישיבת קודש 'שעלבים' שמהדרים אחר מכונית מסוג סובארו סטיישען עד כדי גביית פרוטקשייען מהראש ישיבע ותבוא עליהם ברכה מכל מקום לא חזינן באף מקום לכתחילה לעשות כן'.

תחשבו על המשמעות האמיתית של ה'כל הפושט יד ליטול נותנין לו'. יש כאן הרבה יותר מאשר הלכה יבשה לתת לכל הומלס שפושט את היד כסף. באמירה הזו חז"ל אמרו לנו בעצם:

'יש לכם בפורים את ההזדמנות לבקש על כל מה שבא לכם בלי שהבית דין של מעלה יתחיל לדקדק אתכם ולראות האם אתם ראויים או לא. וכמו שאתם לא הולכים לדקדק עם העני ולתחקר אותו אם יש לו שלוש דירות ב'רחביה', 'טלביה' ו'קטמון' בהתאמה, ככה מידה כנגד מידה לא ידקדקו אתכם!

תחשבו על המשמעות הבלתי נתפסת של הדברים:

יש לכם אחות שמחכה כבר שנים להיפקד בבנים? יש לכם אח רווק שרוצה להתחתן? יש לכם קרוב שצריך ישועות ואתם מרגישים כל כך מתוסכלים כי במשך כל השנה הלב שלכם נראה כמו שירות הלקוחות של 'הוט' רק הרבה יותר אטום?

פורים זה הזמן! עננים גדולים וכבדים של שפע וברכה ממתינים בדיוק מעל לראש שלנו ומחכים להיקרע ולשפוך את כל הטוב שיש לקב"ה להציע.

בפורים מספיקה אנחה אחת מכל הלב בשביל לדקור את הענן הזה ולהביא לנו ולסובבים אותנו את כל הישועות.

אצל חז"ל כל מילה בסלע ואם חז"ל אמרו לנו ש'יום כיפור', שכולנו יודעים מה המשמעות שלו, חשוב אבל הוא 'כמו פורים', אז מכאן אנחנו יכולים להבין כמה קדושה וגדלות הביאו חז"ל לפורים.

עולם ורוד רואים דרך עיניים אדומות (עספור מפורש)

בשביל שתוכלו לנצל את היום המדהים הזה, תחשבו כמה פעמים אם אתם באמת רוצים לדפוק ת'ראש כל כך חזק עד שלא תדעו איך קוראים לאמא שלכם.

אחת מהתכונות של האלכוהול זה שהוא מסוגל ל'נכנס יין יצא סוד'. מה זה אומר? שאם הראש שלכם שקוע באהבת ה' והלב שלכם בוער לגאולה וכל הפנימיות שלכם היא אש קודש, אז תפדאל, אין לכם בעיה שהסוד שלכם יצא החוצה וייחשף לכל העולם אבל אם אתם יודעים שאולי, לא אתם כמובן, החברים שלכם, ראיתם בכל זאת, פה ושם כל מיני דברים שהשתיקה יפה להם, ולא בא לכם שכל העולם ואשתו ידעו שראיתם אותם, במצב כזה תחשבו שוב אם אתם באמת רוצים לאבד שליטה על המחסומים שלכם.

בוא נגיד רק, שגדולים מכם חשבו שלא ייפלו, שתו ונפלו. אחד המשפטים הרווחים בגדר חובבי הוויסקי אומר: 'בוא נשתה לחיי ערב שלא נזכור עם חברים שלא נשכח'. אז זהו, שיש דברים שכן זוכרים. שלא תקומו בבוקר למחרת ולא תבינו למה כל העולם מסתכל עליכם מוזר ואז ציפור קטנה תלחש לכם שעשיתם את הפדיחה של הלייב במסיבת הפורים אתמול בלילה. מכה עוברת, מילה נשארת. גם בדברים האלו.

המציאות היא האשליה שאנחנו רואים כאשר יש לנו מחסור באלכוהול (פתגם אנונימי)

אם ממש בא לכם לקבל כרטיס VIP ולהתאשפז ב'שערי צדק' (יש גם דברים טובים באשפוז, ארוחות חינם, מוזיקה טובה מאנשים שבאים לשמח, מניין ליד הבית). אתם יכולים לדלג על הסעיף הבא. אבל אם נסיעה כיפית באמבולנס פחות עושה לכם את זה, כדאי שתקראו: למרות שיש לכם תו תקן מדריך מזקקות מקצועי בסקוטלנד וג'וני ווקר הוא השם השני שלכם, יש מצב שאתם לא באמת יודעים לשתות.

אז ככה: (רוב הסעיפים נכתבו על סמך טורו של חיים גן)

1 לא שותים בשום מצב על קיבה ריקה, גם אם ממש נמאס לכם מהכבד שלכם. רפדו לפני כן את הקיבה שלכם עם תפוח אדמה או כל מרפד אחר.

2 לאחר מכן תשתו כמה שיותר כוסות מים בין האלכוהול.

3 אם גמרתם כבר על ההתחלה חצי בקבוק של 'וודקה רד בול' כנראה שהערב הזה יצמיח לכם כנפיים שיטיסו אתכם הרבה יותר מהר ממה שרציתם.

4 אל תשתו כשאתם עייפים רעבים או חולים. בירה גודלסטר למשל יכולה להתברר כלא ידידותית במיוחד במצבים כאלו.

5 אם הברזתם משיעורי כימיה, זה הזמן לגלות לכם: אלכוהול ופחמן דו חמצני יטפס מהר אל הראש.

6 למרות הנטייה הטבעית: אל תערבבו.

היצמד לסוג אלכוהול אחד והכוונה למקור האלכוהול, אלכוהול שמקורו בחיטה לדוגמא, בירה, וויסקי, ג'ין ווודקות מסוימות, או אלכוהול שמקורו בענבים לדוגמא, וורמוט, יין, וקוניאק או ברנדי.

7 הכלל אומר: בדרך כלל אנשים שותים כוס אחת יותר ממה שהיו צריכים. חכו בין הכוסות. אל תדאגו לאלכוהול, הוא כבר ימצא את הדרך להגיע לראש שלכם.

כוסית לחיי הקב"ה!

אם תלכו לפי ההוראות ועדיין תשאירו לעצמכם כמה איים של שפיות, אז תוכלו לזכות בפורים הזה במסע חוויתי אל הנשמה שלכם, ממש כמו שהיא. בלי מסכות, בלי זיופים, בלי חומר מלאכותי. ואם אתם ממש רוצים לפרגן לעצמכם: נסו להיות בשמחת פורים אמיתית שמתקיימת בישיבות המובחרות בארץ. אין אף מסיבה בעולם שמשתווה לאנרגיות שעפות במקומות שיש בהם חבר'ה שרוקדים שמחים ומרימים כוסית לכבוד הקב"ה. זאת הולכת להיות חוויה שתלווה אתכם לכל החיים. באחריות.

נ.ב. רק אתם יודעים הברה אשכנזית ושוב כמו כל הבדיחות, ביידיש זה נשמע יותר טוב.

מסופר על אחת מהמספידים שהגיע לבני המשפחה האבלים ושאל אותם אם הם רוצים את ההספד עם שוקו או בלי שוקו, כי עם שוקו, ההספד יעלה יותר. כשלא הבינו בני המשפחה על מה לעזאזל הוא מדבר, הסביר להם: 'עד שלא שקעה שמשו של זה, זרח שמשו של זה'. קרדיט לאבא שלי.

הכותב הינו רכז הדרכה במדרשת עמיעד. תגובות והארות יתקבלו בברכה במייל: avinoam811@gmail.com המאמר יתפרסם בשבת הקרובה ב'צהר'.