השרים אישרו: ישוריינו שתי נשים בוועדה למינוי דיינים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי, לפיה ישוריינו שתי מקומות לנשים בוועדה למינוי דיינים. חוטובלי: תיקון משמעותי שיבטיח התחשבות בנשים

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 16:27 ה בשבט התשעב

השרים אישרו: ישוריינו שתי נשים בוועדה למינוי דיינים
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי, לשריון שתי נשים בוועדה למינוי דיינים. לאחר אישור הצעת החוק, היא תובא בקרוב לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

בעקבות אישור הצעת החוק אמרה חוטובלי לכיפה כי "זה תיקון משמעותי שיבטיח התחשבות באינטרס הנשים במינוי הדיינים, המשפיעים על הסדרי הגירושין. זו התעלות חשובה מעל שיקולים פוליטיים צרים, שבינם ובין שמירה על סטטוס קוו או פגיעה בדת אין דבר ולא חצי דבר".

גם בארגון "מבוי סתום" הביעו שביעות רצון מאישור הצעת החוק וציינו כי במצב בו כל זוג רביעי במדינת ישראל מתגרש ומגיע לבית הדין הרבני, הרי ש"איכותם של הדיינים הנבחרים הנו בעל חשיבות מרובה לציבור כולו במדינת ישראל ובפרט לנשים".

"ייצוג נשי בוועדה למינויי דיינים, נוגע בשאלת ביטחונן האישי של נשים ושאלת חובת המדינה להעניק לנשים הגנה מיוחדת דווקא במקום בו הן חשופות ביותר לפגיעה - בבית הדין הרבני", ציינה בתיה כהנא-דרור, מנכ"לית "מבוי סתום"."אנו מברכות על הצעד החשוב אשר נעשה היום ויחד עם זאת מדגישות כי אין בכך די, ובעיקר אין בכך ערובה לשינוי פניו של בית הדין הרבני", הוסיפה כהנא-דרור.

בשבוע שעבר דן בג"ץ בעתירתה של תנועת הנשים הדתיות "אמונה", בהתייחס לייצוגן של נשים בוועדה למינוי דיינים. השופטים אליקים רובינשטיין, סאלים ג'ובראן וניל הנדל, הציעו להוסיף אישה לוועדה למינוי דיינים, זאת מבלי את הרכבה, כך שיכהנו בה עשרה גברים ואישה אחת, עד שיימצא פתרון אחר.

השופטים הדגישו כי "על אף שכל הצדדים בעתירה מסכימים שיש לתקן את המצב הקיים, בכל-זאת לא הוצעה על-ידם שום הצעה מעשית לפיתרון מידי. אין פתרון ראוי ובלעדיו קשה לנו לחתום על פסק דין". כאמור, השופטים הציעו חקיקה מיידית שתקבע לפחות במתווה הקיים ובאופן זמני שתתווסף לוועדה אישה, שגם תהפוך את הרכב הוועדה למינוי דיינים לאי-זוגית, כמקובל.