הרב שרלו: התמונות מסוריה לא נותנות לי מנוח

בהתייחס לתפילה שחיבר לשלומו של העם הסורי, אומר הרב יובל שרלו כי "התמונות של כל כך הרבה דם נשפך כמה עשרות קילומטרים מאיתנו לא נותנות לי מנוח"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/08/13 12:02 כג באלול התשעג

הרב שרלו: התמונות מסוריה לא נותנות לי מנוח

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי“ת ”אורות שאול“, מדבר היום (ה‘) על התפילה שחיבר לשלום העם הסורי ואומר כי ”התמונות של כל כך הרבה דם נשפך כמה עשרות קילומטרים מאיתנו לא נותנות לי מנוח“.

בראיון לגלי צה“ל אמר הרב שרלו כי את התפילה ”כתבתי לעצמי בלילה, בשעה שבה אני מתפלל את תפילותי האישיות“. הוא סיפר כי תלמיד שוחח איתו והוא שלח לו את התפילה - ומשם היא הופצה בין תלמידים, עד שאומצה על ידי חברי תנועת ”בני עקיבא“, אשר כפי שדווח אתמול בכיפה, ישאו את התפילה בשבת הקרובה.

”אני לא מוסמך לתקן תפילות ולהורות הוראות גדולות, אני רק משתף בתחושה שלי שהיא משותפת לרבים מאזרחי ישראל. מצד אחד אין לנו סנטימנטים לאף אחד מהצדדים אבל אנחנו לא יכולים לראות את זה עוד“, אמר הרב שרלו, ”התפילה נקבעה, בזמנים מסוימים, בנוסח מסוים. זו תפילת ציבור שיש לה המון יתרונות ולכן היהדות אימצה אותה, אבל יש לה גם חסרונות כי אתה אומר מילים שאחרים כתבו בזמנים שאחרים קבעו“.

”אני פשוט אומר את מה שאני מרגיש מול הקדוש ברוך הוא“, סיכם הרב שרלו.

לנוסח התפילה המלא:

ריבונו של עולם, העושה שלום במרומיו,

אף שלא הוסמכנו לתקן תפילות - אין אנו יכולים עוד להביט אל הטבח הנעשה בעולמך ולא להתפלל על כך; אף שאנו יודעים כי שני הצדדים במלחמה הם שופכי דמים פראיים - אין אנו מסוגלים לשתוק בשעה שנפגעים רבים רבים שהם מחוץ למעגל הלחימה.

אנו פונים אליך בתפילה כי תעורר ברוצחים את האנושיות הפשוטה ואת מידת הרחמים, את ההכרה כי כולנו נבראנו בצלם א-לוהים וכי גם למידת האכזריות יש גבולות, ותופיע בעולם את מה שכתבת בתורתך "שופך דם האדם באדם דמו יישפך, כי בצלם א-לוהים עשה את האדם".

שלח בנו גם את התבונה לדעת מה לעשות בשעה הקשה הזו, בו שוב מתגלה הצד האפל שביצרם הרע של בני אדם, ואין אנו יודעים מה מוטל עלינו מול מציאות מרה זו; שלח בנו את היכולת לפעול ככל יכולתנו כדי למנוע שפיכות שמים בעולם, ובמיוחד בארץ הקדושה והרחבה, עליה כתבת בתורתך "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ, וְלָאָרֶץ לֹא יְכֻפַּר לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי אִם בְּדַם שֹׁפְכוֹ".

עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו, ועל כל ישראל, ואמרו אמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן