חניכי תנועת בני עקיבא יתפללו למען שלומו של העם הסורי

בסניפי תנועת בני עקיבא בישראל יקיימו השבת תפילה מיוחדת למען העם הסורי, שחיבר הרב יובל שרלו. מזכ"ל התנועה, דני הירשברג: "גאה ביוזמה של החניכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/13 16:59 כב באלול התשעג

חניכי תנועת בני עקיבא יתפללו למען שלומו של העם הסורי
ויקיפדיה, عمل شخصي-cc-by, צילום: ויקיפדיה, عمل شخصي-cc-by

למתנדבי שנת השירות בסניף בני עקיבא בפתח תקווה נמאס לראות את בני העם הסורי נטבחים ולשבת בחיבוק ידיים. בעקבות התגברות מעשי הטבח השבוע והידיעות על השימוש בנשק כימי כנגד אזרחים כמה מאות קילומטרים מהסניף הממוזג שלהם, החליטו חברי גרעין שנת השירות ליזום תפילה להפסקת ההרג באזרחי סוריה.

"אנו יוזמים שהסניפים במחוז דן של תנועת בני עקיבא יתפללו להפסקת הטבח בסוריה", כתבו חברי הגרעין לרב יובל שרלו וביקשו ממנו לנסח עבורם תפילה מיוחדת ולהמליץ על פרקי תהילים שיאמרו בסניפי התנועה.

הרב שרלו התרגש מהיוזמה של המדריכים והציע להם לקרוא בשבת את הפרקים ל"ז ו-ק"כ בספר תהילים. "יישר כוח על היוזמה", כתב להם הרב שרלו, וחשף בפניהם כי הוא ניסח לעצמו תפילה למען העם הסורי אותה הוא נוהג להתפלל ושלח להם את הנוסח כדי שיוכלו להפיץ אותה בקרב חניכי בני עקיבא.

בתפילה נכתב: "אנו פונים אליך בתפילה כי תעורר ברוצחים את האנושיות הפשוטה ואת מידת הרחמים, את ההכרה כי כולנו נבראנו בצלם א-לוהים וכי גם למידת האכזריות יש גבולות, ותופיע בעולם את מה שכתבת בתורתך "שופך דם האדם באדם דמו יישפך, כי בצלם א-לוהים עשה את האדם".

אמנם חברי הגרעין ביקשו להפיץ את התפילה המיוחדת רק במחוז דן, אך היוזמה שלהם הגיעה לאוזנו של מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, שהחליט לאמץ את הרעיון ולקרוא לכל חניכי בני עקיבא בארץ ובעולם ולציבור הדתי כולו להתפלל בשבת בבתי הכנסת ובסניפי התנועה למען שלום העם הסורי. "אני גאה ביוזמה של החניכים הרואים את דברי רבי עקיבא במסכת אבות " חביב אדם הנברא בצלם" כתורת חיים", הסביר הירשברג, "הציבור הישראלי בכלל צריך לראות מבעד למסך העוינות והאיבה את הכאב של אותם אזרחים הנפגעים מהרודן הסורי".