הרב סתיו בעד חוק סינון אתרים: "חוק חשוב שנועד לספק הגנה לילדינו"

חוק סינון אתרים אושר בכנסת בקריאה טרומית. החוק, שהוגש על ידי ח"כ אורלי לוי בשיתוף פעולה עם ארגון רבני צהר, יאפשר חסימת אתרים פוגעניים באינטרנט ללא תשלום

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/12/13 16:33 כג בטבת התשעד

הרב סתיו בעד חוק סינון אתרים: "חוק חשוב שנועד לספק הגנה לילדינו"
יחצ, צילום: יחצ

הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית את חוק סינון אתרים שהגישה ח"כ אורלי לוי (ישראל ביתנו. על פי החוק החדש, שעבר ברוב של 29 תומכים ללא מתנגדים ונמנעים, חברות האינטרנט יאפשרו ללקוחות לחסום כניסה של אתרים פוגעניים (פורנוגרפיה ואלימות) באינטרנט ללא תשלום. בנוסף, החברות יחויבו לדווח על אפשרות החסימה ללקוחות והמדינה תדאג גם היא לפרסם זאת.

"המטרה היא לאפשר ללקוחות להימנע מחשיפה לתכנים פוגעניים ולשמור על כבודה האדם בכלל והאישה בפרט", מסביר הרב סתיו ומוסיף: "החוק אינו נועד כדי לחנך מבוגרים אלא בכדי לספק הגנה לילדים ובני נוער ולמנוע מהם להיחשף לתכנים פוגעניים, לעיתים ללא כוונה".

"כהורים החשש מפגיעה בילדינו מלווה אותנו לאורך כל שעות היממה ובכל גיל. החרדה הטבעית של הורה לפגיעה בילדיו הינה טבע האדם וחלק אינטגראלי ממהלך חיינו. התפתחות הטכנולוגיה הביאה את הסכנות שהיו עד כה מחוץ לכותלי הבית לחדרם של הילדים ואך מתבקש כי נספק להם הגנה גם בביתנו פנימה", ציין יו"ר ארגון רבני צהר.

לדבריו, אחד התחומים שבהם החברה בעידן הטכנולוגיות המתקדמות עומדת כמעט חסרת אונים היא הזמינות והנגישות לתכנים המנוגדים לכל עולם הערכים של החברה האנושית. תכנים כמו אלימות ופורנוגרפיה שנחשפו בשנים האחרונות לאור השמש והפכו לנגישים ברוב הבתים בעולם המערבי בלחיצת כפתור.

"מציאות זו מטילה עלינו הבוגרים את חובת החינוך להבחנה בין טוב לרע. יכולת זו, בעולם של שפע ומגוון רחב כל כך של אפשרויות מצריך מיומנות, ניסיון וחינוך המתמקד, בין היתר, בצורך להבדיל ולהבחין בין אהבה להחפצה, בין אינטימיות לפגיעה בכבוד האדם, ועוד. הרבה דברים שהיו מובנים מאליהם לדור הבוגר אינם בהכרח כאלה בקרב הדור הצעיר, ולעיתים גם בצדק".

הרב סתיו הודה לחברת הכנסת אורלי לוי, יו"ר הוועד לזכויות הילד, שקידמה את הצעת החוק בכנסת.