הרב נבון על פסיקת הרב אריאל: תמה על זלזול בעולמן הרוחני של הנשים

הרב חיים נבון מתייחס לפסיקתו של הרב יעקב אריאל נגד לימוד גמרא לנשים וטוען כי מאות תלמידותיו, מהיכרותו האישית, "למדו גמרא לשם שמיים והתחזקו ממנה לפחות כמו הבנים בני גילן"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/09/12 12:46 יח באלול התשעב

הרב נבון על פסיקת הרב אריאל: תמה על זלזול בעולמן הרוחני של הנשים
אילוסטרציה: Shai Grin-cc-by-sa, ויקפדיה העברית, צילום: אילוסטרציה: Shai Grin-cc-by-sa, ויקפדיה העברית

הרב חיים נבון, רב קהילה במודיעין, מתייחס לפסיקת ההלכה של הרב יעקב אריאל שפורסמה אתמול (ג') בכיפה, לפיה הוא איננו ממליץ על לימוד גמרא לנשים ואף טוען כי הוא עלול להזיק להן. עוד טען הרב אריאל, בתשובה שפורסמה, כי "במקומות שבהן בנות למדו גמרא לא הוכח שרמתן הדתית עלתה עקב כך. אם כי פה ושם יש בנות שנפשן חשקה בלימוד גמרא מתוך כוונות טהורות לשם שמים, אולם הן מעטות".

(הרב נבון. צילום: מירי צחי)

בעמוד הפייסבוק שלו כתב הרב נבון כי מדובר ב"תשובה מקוממת ומצערת" וכי הוא "מאוד מעריך את הרב אריאל, ודווקא משום כך רב הכאב על תשובה זו". הרב נבון, המלמד גם גמרא לנשים במדרשות שונות, הוסיף: "לימדתי גמרא למאות בנות, ולפי מיטב שיפוטי רוב-רובן למדו גמרא לשם שמים".

"כמעט כולן שאבו מלימוד הגמרא כוחות רוח ויראת שמים - לפחות באותה מידה שחווים זאת הבנים בני גילן", קבע הרב נבון, "האם הרב אריאל חקר את אלפי הבנות שלומדות היום גמרא, וגילה מה שנסתר מעיני מוריהן - שכוונתן (כביכול) רעה ופירות לימודן (חלילה) שליליים?! תמה אני מאוד על תלמיד חכם חשוב, שמזלזל כך בפרהסיא בעולמן הרוחני של אלפי בנות יראות שמים".