הרב אריאל: לימוד גמרא לנשים עלול להזיק להן

רבה של רמת גן מותח ביקורת על לימוד תלמוד לנשים וטוען כי מעט מאוד מהן חושקות בלימוד גמרא "מתוך כוונות טהורות". לדבריו, "לימוד תלמוד לנשים לא הוכח כמסייע להן ברמה הדתית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/09/12 15:43 יז באלול התשעב

הרב אריאל: לימוד גמרא לנשים עלול להזיק להן
אבי פרידמן, יחצ, צילום: אבי פרידמן, יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן, יוצא נגד לימוד תלמוד לנשים וטוען כי לא רק שהוא לא בהכרח מועיל - הוא אף יכול להזיק במקרים מסוימים.

בתשובה הלכתית שהתפרסמה באתר "ישיבה", טוען הרב אריאל כי "השיקול בבחירת תכני לימוד לבנות חייב להיות שונה וייחודי להן, יש לבחור את המזון הרוחני הנחוץ להן יותר להעלאת רמתן הדתית. לימוד גמרא, על כל קשייו, אינו בהכרח המזון המתאים להן ונזקו עלול להיות גדול מתועלתו".

עוד הוא טוען כי "במקומות שבהן בנות למדו גמרא לא הוכח שרמתן הדתית עלתה עקב כך". הרב אריאל מסביר כי "פה ושם יש בנות שנפשן חשקה בלימוד גמרא מתוך כוונות טהורות לשם שמים, אולם הן מעטות".

רבה של רמת גן מסביר כי נשים פטורות ממצות תלמוד תורה "אך הן חייבות ללמוד תורה כדי להעלות את רמתן הדתית" - ומכאן ההבדל המהותי בין בנים לבנות. "את הבנים חייבים להרגיל בלימוד גמרא, למרות הקושי הגדול שיש בכך, כדי שימשיכו ללמוד אם במסגרת ישיבתית ואם במסגרות אחרות. דף יומי לפחות. זו הנורמה הבסיסית הנדרשת מכל גבר יהודי", מוסיף הרב אריאל, שמציין כי "לימוד תורה חייב להיעשות בקדושה, בנים לחוד ובנות לחוד".