הרב ליאור: בניית סוכה באמצעות פרגולה – הידור מצווה

בשיעור שהעביר בישיבה הגבוהה בשבי שומרון, טען הרב דב ליאור כי לא רק ששימוש בפרגולה לבניית סוכה הוא מותר אלא שמדובר בהידור מצווה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/09/13 10:23 יא בתשרי התשעד

הרב ליאור: בניית סוכה באמצעות פרגולה – הידור מצווה
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, שהתארח בשבוע שעבר בישיבת שבי שומרון, פסק בשיעור שהעביר לבני הישיבה כי השימוש בפרגולה לבניית סוכה - מותר ואף נחשב ל“הידור מצווה“.

הרב דיבר על הלכות יום הכיפורים והלכות חג הסוכות והתעכב במיוחד בעניין המורכבות והידור ההלכה למעשה בעניין בניית הפרגולה מה שלא היה נפוץ בדורות הקודמים והתחדש בדור שלנו. לדעת הרב ליאור, לא רק שהשימוש בפרגולה מותר אלא שיש בו משום הידור מצווה.

דברים דומים הוא אמר על השימוש באתרוג תימני. בהמשך דבריו דיבר הרב ליאור על ההתבוננות במראות הזמן, בניין התורה והתרחבות היישוב ביהודה ושומרון. בסוף דבריו ברך הרב את מסיקה ב“המשך סיעתא דישמיא וימשיך לבנות את השומרון ביתר שאת וביתר עוז כמו עוז כפי שעשה עד עכשיו ולשנה בסאה בכפל כפליים“.

ראש המועצה האזורית שומרון , גרשון מסיקה, נשא גם הוא דברים במהלך המעמד ודיבר על המיוחדות והגדלות של עם ישראל ושלכן כדאי לקב"ה להשקיע בעם הסגולה היושב בארצו, ארצנו הקדושה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן