הרב יוסף: אסור לבעל אייפון לעלות כחזן

במסגרת שיעור ברדיו תקף הרב יצחק יוסף את מחזיקי האייפונים ואמר, "אסור שאדם כזה יעבור לפני התיבה, ואם עבר צריך לארגן מניין אחר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/15 14:43 ה באלול התשעה

הרב יוסף: אסור לבעל אייפון לעלות כחזן
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הרב הראשי יצחק יוסף יוצא בחריפות נגד בעלי אייפונים וקובע כי אסור להם לעלות כחזנים בבית הכנסת, ואם עלו צריך לחזור ולארגן מניין אחר.

במהלך שיעור שהעביר ברדיו קול ברמה אמר הרב יוסף, "צריך לחפש שליח ציבור ירא שמיים, אם אתה יודע שיש לשליח ציבור הזה טלוויזיה בבית או שיש לו טלוויזיה בכיס איך אפשר שהאדם הזה יעבור לפני התיבה ויעביר את תפילת הציבור לפני הקב"ה".

"זה כמו שיש אחד ששולח את ילדיו לבית ספר שאינו דתי ומחנך אותם לתועבה", הוסיף הרב יוסף והדגיש כי "אסור שאדם כזה יעבור לפני התיבה ואם עבר צריך לארגן מניין אחר".

זו לא הפעם הראשונה שהרב יוסף יוצא נגד מחזיקי אייפונים. בפברואר האחרון קבע הרב יוסף בשיעורו כי אסור לאדם לשמש עד אם הוא מחזיק בבעלותו אייפון. הרב התייחס לפסק הלכה שהתפרסם בשמו לפיו אין פסול עדות למי שמחזיק מכשיר כזה ואמר: "אני אמרתי פעם שמי שיש לו אייפון אז לא יתירו ממזרים על פי הקידושין, לא הבינו אותי, והבינו כאילו אני מתיר חס ושלום, מתיר אסורים חס ושלום, כאילו אני מתיר לקחת אייפון - חס ושלום, מי מתיר דבר כזה? בוודאי שאסור".

"בעיה שלא כולם שומעים לנו, מה אפשר לעשות? ניתן להם מכות? מה אפשר לעשות, אבל בוודאי שזה אסור להחזיק אייפון", הוסיף הרב.

הוא הסביר כי דבריו נאמרו רק בדיעבד, אך לכתחילה צריך לשאול את העד, האם יש לו אייפון ולקחת מישהו אחר. "לא שאלת את העד, לא חשבת - אתה רואה אדם עם זקן ופראק, וסידרת קידושין ואחר כך התברר שיש לו אייפון, אחר כך האישה הזו הלכה עם מישהו אחר, תגיד 'הילד שלה לא ממזר, למה? העדים פסולים', קשה להתיר ממזרים על סמך כזה, זה מה שאני אמרתי".

"אין שום הווא אמינא להתיר דבר כזה, צריך להזהיר בפרט את הבחורים הצעירים, להזהיר אותם", אמר הרב ופסק כי על ראשי הישיבה לסלק בחורים שמחזיקים מכשיר כזה.