הרב דרוקמן: יש מקום לכולם בעולם המכינות וישיבות ההסדר

הרב חיים דרוקמן נפגש עם מנהלי החמ"ד וקרא להם לפתוח את השורות לתלמידים מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית: "אני מאמין בנערים מהשכבות החלשות, שיכולים להיות גדולי תורה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/11/13 13:02 יח בכסלו התשעד

הרב דרוקמן: יש מקום לכולם בעולם המכינות וישיבות ההסדר
יחצ, צילום: יחצ

ארגון ”מעגלים“, בשיתוף עם המנהל לחינוך דתי, מקיים בימים אלו 'מסע מכינות בפריפריה' לכלל מנהלי החמ"ד. במסע משתתפים מנהלי תיכונים מחנכים וכל מי שליבו חפץ להכיר את מסגרות ההמשך לבוגרי התיכונים. המבקרים נפגשו עם ראשי המכינות ובוגרים הלומדים במכינות. בין השאר עבר הסיור במכינה בקרית גת, מכינת 'אור מאופיר' בקרית מלאכי, ישיבת טפחות, מכינת ימין אורד ומכינת 'אדיר במרום' בחיספין.

יוזם הסיור, רם זהבי, המשמש כמפקח החינוך העל יסודי בחמ“ד, אומר כי "חובה על כל מנהל להכיר את מסגרות ההמשך לבוגרים שלו. זוהי משימה שאסור לנו לזנוח אותה. הבוגרים לא מסיימים דרכם לאחר י"ב. הקשר והחיבור למסגרות קד"צ חשוב מאוד".

"ראינו חשיבות גדולה בקיום סיור למנהלי תיכונים להכרת מסגרות ההמשך שרלוונטיות לתלמידיהם. אנו במעגלים מאמינים ששמירה על קשר עם התלמיד גם כשהוא מסיים את התיכון, הוא שמחזיק את הנערים ונותן להם גב חזק ומוטיבציה להמשך דרכם הערכית והתורנית", הוסיף אסף וייס, מנכ"ל מעגלים.

את הסיור סיימו המנהלים בביתו של הרב דרוקמן, ראש ישיבת אור-עציון. "עולם התורה של הציונות הדתית חייב לפתוח את שעריו לכלל בוגרי החמ"ד“, אמר הרב דרוקמן למנהלים, ”המהפכה תקבל חוזקה מיוחדת אם אנו- ראשי הישיבות והמכינות נוכל להכיל תלמידים שמגיעים מכל הקצוות“.

הרב דרוקמן הוסיף כי ”ההשלמה שתלמיד מקבל במכינה היא מהפכה. אני רואה בוגרים מקרוב וזה מרנין את הלב. אני רואה את הבית שהם בונים ואני מסופק אם הייתם מעלים בדעתכם שהם ייראו איך שהם נראים היום כשלמדו בתיכון. גם במקיפים יכולים להיות תלמידים שניתן לכוון אותם לישיבות גבוהות ולישיבות ההסדר. צריך להסתכל פנימה לנפש של כל נער. לא על הסביבה בה הוא חי והדרך שעבר. "היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה". אני מאמין שנערים כאלה יכולים להיות גדולי תורה“.