הרב אליהו תומך במחאה נגד נשות הכותל: להילחם נגד דריסת הרגל של הרפורמים

הרב שמואל אליהו מברך על החלטת מרכז ישיבות בני עקיבא, שנחשפה בכיפה, לשותפות במחאה נגד "נשות הכותל": "מדובר בניסיון רפורמי לדריסת רגל בכותל ובעם, כהמשך לשואה שהמיטה התנועה על יהדות התפוצות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/11/13 19:15 ל בחשון התשעד

הרב אליהו תומך במחאה נגד נשות הכותל: להילחם נגד דריסת הרגל של הרפורמים
יחצ, צילום: יחצ

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, מתייחס הערב (א‘) לחשיפת כיפה בדבר החלטת מרכז ישיבות בני עקיבא על מעורבות האולפנות של הרשת הציונית-דתית, במאבק נגד ”נשות הכותל“. כזכור, על פי חשיפת כיפה, הרב בני נכטיילר, יו“ר הרשת, קרא לאולפנות להשתתף בעצרת התפילה-מחאה של הציבור החרדי, הצפויה להתקיים מחר בבוקר בכותל.

חשיפת כיפה: מרכז ישיבות "בני עקיבא" מצטרף למחאה נגד "נשות הכותל"
פנייה לשר החינוך, הרב שי פירון, נגד ההחלטה

בראיון לכיפה מברך הרב אליהו על המהלך וטוען כי ”חשוב מאוד שיש חיבור בינינו לבין הציבור החרדי במאבק הזה נגד הרפורמים ונגד ”נשות הכותל“, אף על פי שלא כל ”נשות הכותל“ הן רפורמיות, הכוונה של המנהיגות שלהן היא רפורמית ויש נשים שנגררות אחריהן בתמימות. התנועה הזו היא סכנה נוראה לעם ישראל ואסור שהיא תכנס כאן בארץ. גם לציבור הדתי לאומי יש אחריות קולקטיבית, כלל ישראלית, לקחת חלק ולהצטרף אל החרדים אל המחאה הזו ואני מביע תמיכה במאבק של הרב בני נכטיילר“.

"ראיתי מקרוב את ההרס של התנועה הרפורמית", הרב אליהו (צילום: אלנתן גוטוירט)

הרב אליהו מספר כי לפני כשבועיים הוא שב מביקור אצל קהילות יהודיות בחו“ל, בעיקר בדרום אמריקה, שם עמד מקרוב על התפשטות התנועה הרפורמית. ”ראיתי את השמות שהתנועה הרפורמית עשתה כלפי היהדות בחו“ל - אני נחרד מהעובדה שהיא מבקשת לעשות דברים דומים גם בארץ. בחו“ל, בכל המקומות בהם ביקרתי, ראיתי ממש בחוש את ההתרסקות של העם היהודי. אומרים שיש שם שמונים אחוז התבוללות וזה הרבה יותר מזה“, הוא אומר.

אחד הסממנים לאותה השתלטות, לדבריו, היא העובדה שבתי הספר היהודיים הולכים ומתמעטים, בריו-דה ז‘ניירו היו לפני עשר שנים עשרה בתי ספר יהודיים, היום יש שם רק שלושה, אחד דתי שרוב גדול של בוגריו מתחתנים עם יהודים, ושנים חילונים שרוב בוגריהם מתחתנים עם נכרים. בערי הפריפריה אין כלל בתי ספר יהודיים וזה ממש מחיקה של עם ישראל. ”הסיפור הזה הוא משל לכל מה שקורה בכל הגולה, בארצות הברית בקנדה ובאירופה“, מציין הרב אליהו.

”המילה ’שואה‘ נשמעת כמו הגזמה, אבל כשרואים את זה בעיניים מבינים איך עם ישראל כלה, הולך ונכחד בתוך עשרות שנים מועטות“, אומר הרב אליהו, ”מתנתקים מזהות יהודית. זכויות היוצרים על ההתבוללות הזו שמורה לקהילה הרפורמית. יותר מ 80% מבתי הכנסת היהודיים בתפוצות הם ריפורמים. הם לא האמינו בהתישבות בארץ ישראל והמשיכו מגולה לגולה. החינוך שלהם הביא את ההרס הזה. למזלנו בארץ המצב הוא הפוך לחלוטין כש-99% מבתי הכנסת הם אורתודוקסים, אולי אחוז אחד קונסרבטיבים ורפורמים ולכן ההתבוללות בארץ היא ביחס הפוך למה שקורה בארה“ב“.

הרב אליהו מדגיש כי ”אסור לנו לתת דריסת רגל לשום סממן של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. הניסיון שלהם לכבוש מקום כאן הוא מסוכן. המניין של ”נשות הכותל“ הוא דריסת רגל, זה לא רק מניין של כמה עשרות נשים זו דריסת רגל“.