בעקבות חשיפת כיפה: פנייה לרב פירון נגד השתתפות אולפנות בני עקיבא בהפגנה בכותל

בתנועת "נאמני תורה ועבודה" פנו לשר החינוך וליו"ר החמ"ד, במטרה למנוע את השתתפות אולפנות "בני עקיבא" בהפגנה נגד נשות הכותל: "לא נכון ולא חוקי לערב תלמידות בהפגנה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/11/13 10:36 ל בחשון התשעד

בעקבות חשיפת כיפה: פנייה לרב פירון נגד השתתפות אולפנות בני עקיבא בהפגנה בכותל
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות חשיפת כיפה מאמש, בדבר החלטת מרכז ישיבות ”בני עקיבא“ על השתתפות האולפנות בהפגנה נגד נשות הכותל מחר (ב‘) בבוקר, החליטה תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ לפנות לראשי הרשת - למנכ“ל הרב בני נכטיילר וליו“ר הרב חיים דרוקמן, כמו גם לשר החינוך הרב שי פירון וליו“ר המנהל חינוך דתי אברהם ליפשיץ, במטרה למנוע את המהלך ברגע האחרון.

בתנועה הדגישו כי במכתב הם לא מביעים דעה ביחס לעצם הסוגיה השנויה במחלוקת, אלא טוענים כי אין זה נכון לערב בה תלמידות באופן אקטיבי.

הרב נכטיילר, מנכ"ל מוסדות ישיבות בני עקיבא (צילום: צביקה קליין)

בתנועה הזכירו כי על פי נהלי משרד החינוך ”אסור לתלמידים ולמורים להשתתף בשעות הלימודים הן בהפגנות פוליטיות והן בהפגנות מכל סוג אחר, ובמיוחד אסור למנהל ולמורה לארגן הפגנה או לעמוד בראשה“. בתנועה ציינו כי ”ברור לכל שתפילת ראש חודש, בעיתוי ובמועד זה אינה אלא סוג של הפגנה. בנוסף, כתנועה החפצה בטיפוח מעורבות הנוער בלבטי החברה הישראלית, אנו תומכים ביצירת דיונים ורבי שיח סביב נושאים מורכבים כדוגמת היחס לפעילות נשות הכותל. דיון שכזה עשוי להעלות דילמות מרתקות בענייני הלכה, היחס לחוק ולמערכת המשפט, גבולות הסובלנות מול חופש הפרט, היחס ליהדות התפוצות ועוד ועוד. יחד עם זאת, ישנו הבדל גדול בין יצירת דיון עומק לבין השתתפות אקטיבית בהפגנה“.

בתנועה הוסיפו כי ”בימים בהם מוגדרות מחדש מערכות יחסים עדינות בנושאי דת למדינה, לא ראוי לדעתנו, שבנות תיכון יקחו חלק במפגן פוליטי, זה או אחר, שנעשה כחלק מתפילות ראש חודש. הכותל המערבי הנו מקום קדוש ורגיש, אשר מתנהל לגביו דיון ארוך וחשוב בנוגע לאופיו ולאופי עבודת השם שמתנהלת בו. אין זה תפקידן של בנות מערכת החינוך לקחת צד אקטיבי בדיון זה“.

”מכיוון שאנו בטוחים שגם בקרב התלמידות עצמן ומשפחותיהן ישנה קשת דעות רחבה זו, לא יהיה זה ראוי לעודד את התלמידות להפגין כנגד מה שהן אולי תומכות בו“, ציינו בנאמני תורה ועבודה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן