אם אפילו הרב טאו קרא לסרב פקודה כדאי שבצבא יתעוררו

זכויותיו הרבות של הרב טאו והדיון הלא ענייני לעיתים מהצד החילוני, מבהירות לדעתו של הרב אביה הכהן שיש לשים לב היטב לדבריו של הרב החרד לשלמות העם

חדשות כיפה הרב אביה הכהן 08/03/17 13:56 י באדר התשעז

אם אפילו הרב טאו קרא לסרב פקודה כדאי שבצבא יתעוררו
Olivier Fitoussi, פלאש 90, צילום: Olivier Fitoussi, פלאש 90

איננו נביאים ואיננו יודעים לחזות את העתיד, אבל אתמול קרה משהו שייתכן והוא בעל משמעות היסטורית קשה. אין כוונתי לדברי הרב לווינשטיין. הוא כהרגלו פוגע, ובדבריו הפוגעים מנע דיון רציני על שאלה רצינית. כיוון שהדיון הוא רציני, אני מציע להתעלם מדבריו הפוגעים ולנהל את חיינו הציבורים בשקט וברצינות.

כוונתי היא לדברים נוספים שיצאו מאותו החוג, מפי הרב טאו. כשאנו שומעים את השם הרב טאו, איננו יכולים להישאר שווי נפש, ומיד עולים כעסים רבים. חטאי הרב טאו וחוגו - פלגנות, החרמות, סירוב עיקש לכל הידברות - הם רבים וגדולים, אבל אני מציע הפעם להתעלם מכל זה. אתמול התפרסם שהרב טאו קורא לסרב פקודה! אני מציע לעצור רגע ולהקשיב.

פינוי גוש קטיף היה אירוע גדול ודרמטי. האירוע הזה היה יכול להפוך למלחמת אחים. אין לחשוד ברב טאו באיזו שהי תמיכה בפינוי גוש קטיף. טובי תלמידיו גרו שם, ושם היו מוסדות ויישובים שהיו תחת השפעתו. אם הרב טאו היה פחות נחרץ היה יכול להיות נורא. הרב טאו עמד כסלע וקרא שלא לסרב פקודה, ולקבל את עול המלכות. אגב, חייבים לקרא ולצעוק כלפי עם ועולם - בגוש קטיף היה כישלון נורא של כל מערכות הדמוקרטיות ורק לציבור הדתי לאומי מגיע ציון הרבה מעל מצוין בקבלת המערכת הדמוקרטית. לכל זה לא היה שכר. ההתקפות על מכינת עלי, הרבה הרבה לפני דברי הרב לווינשטיין היו נוראיות, דיוני ההבל של שמאלנים - למי הנאמנות לרב או למפקד הדהדו. שום דבר לא עזר ושונאי יהודים המשיכו בדיבורים, ולדיונים אלו היו השפעות מעשיות והרסניות.

כך או כך מדינת ישראל חייבת לרב טאו על אלפי הבוגרים שנמצאים בכל מקום. מדינת ישראל חייבת לרב טאו על עמידתו כצוק איתן נגד סירוב פקודה, ואם הרב טאו קורא לסירוב פקודה אני מציע לעצור ולחשוב. יאמר ברורות. ישנם גורמים בצבא שדוחפים למקומות קשים, והם רואים עצמם כמחנכי הציבור הדתי לאומי. הסיפורים רבים, ונזכיר רק אחד. זכותו של חייל שלא לחלל שבת, וזכותו של חייל שלא לשמוע שירת נשים [אני הקטן הייתי נשאר במקום]. מפקד בה"ד 1 היה יכול להתעלם מן הסיפור ולהמשיך ולאפשר להם להיות קצינים נאמנים, ומתוך ידיעה אני אומר שבשאלות הרות גורל - פינוי ישובים וכדומה הם היו נשמעים למערכת. מפקד בה"ד 1 בחר להיות פוליטיקאי נמוך ולהדיח אותם. המדינה הייתה צריכה לרעוש ולרעוד, אבל למי היה אכפת? הרמטכ"ל, ראש הממשלה ושרי הביטחון נאלמים דום, כאילו הם מהאו"ם.

דברי הרב טאו הם ערעור על הקדוש לנו מכל - על אחדות הצבא. לצבא שולחים הורים את ילדיהם מימין ומשמאל. הורים מימין ומשמאל עומדים מעל קבר ילדיהם, ואין מסירות נפש גדולה מזו בדורנו! אותם שמסרו נפשם מצווים עלינו - שמרו על האחדות. על תפגעו במה שליווה אותנו מאז קום מדינתנו. אם הרב טאו שנלחם בסירוב פקודה, קורא לכך, זה אומר שצריך לעצור ולחשוב מה עושים. אל תכפו! אל תנסו שצד אחד ינצח! תדברו, תתחשבו, ולפעמים צריך גם לוותר על עקרונות. כשהרב טאו קרא שלא לסרב פקודה הוא הוביל לקיום דברים שבעיניו נוראים (פינוי גוש קטיף), אז גם הצד השני נקרא לפעמים לוותר על עקרונות. אנחנו חייבים להמשיך ביחד.

ומעניין לעניין באותו עניין. אתמול גם התפרסם כרוז של רבנים ספרדים ובתוכם חבר בכיר במועצת חכמי התורה של ש"ס שקורא שלא להתחפש לחיילים ובתוך הכרוז נכתב באותיות קידוש לבנה - "ובוודאי יש להזהיר את הילדים לבל יתחפשו לשוטרים וחיילים וכיו"ב כדי להיבדל מהם ומהמונם"

כשתלמידים רצו לנסוע לקברי צדיקים, אמר להם רש"ז אויערבך שילכו להתפלל בבית הקברות הצבאי הקרוב בהר הרצל. רש"ז לא היה סרוג, ובסופו של דבר ודאי ראה עצמו חרדי, אבל הוא היה אדם גדול. אוי לש"ס שאלה רבניה.

הרב אביה הכהן הוא ר"מ בישיבת תקוע, במדרשת לינדנבאום ומת"ן