השאלות הפתוחות - פרשת בלק

לכל שאלה תשובה? לא בטוח. יוני לביא עם כמה שאלות פתוחות בעקבות פרשת השבוע

חדשות כיפה יוני לביא 23/06/10 00:00 יא בתמוז התשע

השאלות הפתוחות - פרשת בלק

ברכה - "כִּי יָדַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר תְּבָרֵךְ מְבֹרָךְ" (כב,ו) - איך עובדת ברכה של צדיק? האם זו גזירה שחייבת להתקיים/תפילה/איחול טוב? האם יש תועלת גם בברכה של אנשים רגילים? מה פשר ברכת ה לאברהם "והיה ברכה...ונברכו בך כל משפחות האדמה"? האם גם לנו יש את היכולת הזאת?

ומה לגבי קללה - האם חוץ מן העלבון, יש כאן משהו שפוגע מבחינה ממשית? מה לדעתכם דרך התגובה הנכונה כשבעקבות ויכוח מישהו בכביש/ ברחוב/בעבודה מקלל אותך?


כסף - "אִם יִתֶּן לִי בָלָק מְלֹא בֵיתוֹ כֶּסֶף וְזָהָב לֹא אוּכַל לַעֲבֹר אֶת פִּי ה" (כב,יח) - כסף הוא לא דבר רע. קשה להסתדר בלעדיו וגם אפשר לעשות איתו הרבה מאוד דברים טובים. עד כמה רחוק תהיה מוכן ללכת בשביל עבודה מכניסה יותר מבחינה כלכלית - לעבוד שעות נוספות ולהיות פחות זמן עם המשפחה? לעבוד במקצוע שפחות מתאים לך ואתה פחות נהנה ממנו? לנסוע רחוק/לעבוד בדבר טכני ומשעמם/לעבוד בצוות או להיות כפוף לאנשים "לא סימפטיים" במיוחד?


ישראל והעמים - "הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב" (כג,ט) - "לא עוד עם לבדד ישכון", הכריז ראה"מ המנוח יצחק רבין בטקס חתימת הסכם השלום עם ירדן. האם "עם לבדד ישכון" זו ברכה או קללה? מה היחס בינה לבין הרצון של עם ישראל להיות "אור לגויים"? סקר שנעשה באירופה לפני מספר שנים מראה ש-60% מהאנשים סוברים שהמדינה שהכי מסכנת את שלום העולם אינה איראן אלא דווקא...ישראל. האם למרות האנטישמיות והעוינות למדינת ישראל ניתן לראות דברים בהם עם ישראל ומדינת ישראל משפיעים לטובה על העולם ומהווים "אור לגויים"?