אהבת חינם קצת אהבה לא תזיק: סיפורי החברות בכנסת שלא הכרתם

בעקבות תשעה באב החלטנו להרבות באהבת חינם, והבאנו לראיונות משותפים חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שלא ידעתם שהם חברים טובים. איך הכל התחיל? איפה הם משתפים פעולה? למה לא רואים זאת בטלוויזיה? ומיהו חבר הכנסת האהוב ביותר במשכן? | צפו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 18/07/21 16:01 ט באב התשפא

קצת אהבה לא תזיק: סיפורי החברות בכנסת שלא הכרתם
צילום: כיפה

תשעה באב מתקרב לסיומו, וכולנו תקווה כי זו הפעם האחרונה שנתאבל ביום הקשה לעם ישראל, לשם כך הלכנו לחפש אהבת חינם במקום הכי לא צפוי. הכנסת שידועה בתדמית של מקום יצרי והרבה הבדלה ופלגנות, דווקא שם מתחת לשטח קיימים סיפורי חברות ואהבה שלא הכרתם. לחדשות כיפה התראיינו שני זוגות חברים, כאשר האחד מהאופוזיציה והשני מהקואליציה.

בואו להכיר את סיפור החברות של חברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) ושלמה קרעי (ליכוד), ושל אמילי מואטי (העבודה) ומיכל וולדיגר (הציונות הדתית).

אצל מואטי וולדיגר הכל התחיל במסגרת תכנית טלוויזיה שזיהה את שתיהן כשתי פוליטיקאיות לעתיד, ומהר מאוד נוצר קליק בין השתיים. טופורבסקי זיהה את קרעי כאיש עם עקרונות בזמן שישבו בוועדה בעת שהאחרון רצה להוביל הצעת חוק שנראתה בעיני טופורבסקי כטובה. מהר מאוד החלו הצדדים לחלק מחמאות אחד כלפי השני, "הוא מושלם ומוכשר", "אוהב ישראל ואוהב תורה" ועוד שבחים החליפו בין הצדדים.

מנגד הזוגות הסבירו מדוע נדמה שבכנסת כל האהבה הזו מסתתרת ולמה לרוב נראות צעקות וקריאות גנאי ופחות דיבור רגוע ומחבר. "במליאה צפים הדברים שבאים במחלוקת, אבל בוועדות יש יותר שיתופי פעולה". הזוגות מודים כי קיימים גם חילוקי דעות ביניהם שיכולים להגיע לכדי כעסים. 

אך דבר אחד יש הסכמה כוללת בין כל הצדדים, דוד ביטן הוא חבר הכנסת האהוב ביותר בכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן