"אין מניין אפילו לתקיעת שופר" | יהדות אוסטרליה מדברת על הסגר

הקהילות היהודיות בסידני שבאוסטרליה, חוששות שעקב הסגר והעוצר הנוקשה במיוחד שנכנס לחודשו השלישי, לא תינתן האופציה להתאסף לתקיעת שופר. הרב חיים ליוי: "המצב שאלפי אנשים לא ישמעו שופר לראשונה בחייהם, מטרידה מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/21 22:14 כה באלול התשפא

"אין מניין אפילו לתקיעת שופר" | יהדות אוסטרליה מדברת על הסגר
סגר באוסטרליה יוביל לביטול מצוות השופר?, צילום: shutterstock

אלפי יהודים לא יוכלו לשמוע מצוות תקיעת שופר בסידני אוסטרליה, כך מסתמן נכון להיום (ה'). החשש של הקהילות היהודיות שלא תינתן האופציה להתאסף לתקיעת שופר עקב הסגר והעוצר הנוקשה במיוחד שנכנס לחודשו השלישי. בסידני היהודים מתמודדים עם הנחיות עדכניות חדשות, בהן נאמר כי חל איסור יציאה מהבית שלא לשם עבודה או ספורט, גם יחידני.

בין ההגבלות ישנו האיסור לפגוש אנשים שאינם משפחה גרעינית. כך שתפילות במניין בבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור כלל לא באים בחשבון, הניסיונות להגיע להבנות מול הרשויות שיתירו לפחות תקיעת שופר במרחב הפתוח נמשכות כל העת.

צילום: חנה סלאוין

על רקע התקווה ש"מבצע שופר" יתקיים גם השנה בצורה כזאת או אחרת. יצאו מתנדבים בקהילה היהודית מ"סידני'ס שול" בחלוקה של מאות ערכות של סימני ומנהגי החג עם סימניה מיוחדת ועליה כל הברכות והמנהגים, לכל המבודדים, או מבוגרים או משפחות שלא יכולות לצאת מבתיהם. 

"מנסים לתת טעם של שגרה" אומר הרב חיים ליוי מ"סידני'ס שול", ומוסיף "המצב שאלפי אנשים לא ישמעו שופר לראשונה בחייהם, מטרידה מאוד, לפחות נדע ששמחת החג לא נפגעה".

צילום: חנה סלאוין