מתלבטים למי לתרום קמחא דפסחא? הנה ההמלצות שלנו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/03/21 13:47 י בניסן התשפא

מתלבטים למי לתרום קמחא דפסחא? הנה ההמלצות שלנו
צילום: shutterstock

מקימי

עמותת מקימי מסייעת לכל משפחה הנמצאת במצוקה כלכלית כלשהי, לעמוד על הרגליים ולהשיג חוסן כלכלי לאורך זמן. העמותה שואפת להשתלב כבר בשלב המניעה, להפיץ את הידע וליצור מציאות בה משפחות וזוגות צעירים יקבלו כלים להתנהלות כלכלית נבונה וידעו רק שפע ושלווה. במקימי מציעים הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן להוביל לשינוי אמיתי ולחוסן כלכלי למשפחות רבות. אין מדובר בעוד סיוע זמני למשפחה, אלא בטיפול שורשי ובהענקת כלים לתכנון פיננסי נכון, שיביאו לשפע ורווחה בטווח הארוך.

לתרומות לחצו כאן 

 

עלה

רשת 'עלה' הוקמה ע"י קבוצת הורים לילדים עם מוגבלויות כדי לתת מענה טיפולי ושיקומי, ולהוות בית חם לאוכלוסייה הסובלת ממוגבלות שכלית והתפתחותית קשה, כולל מורכבות רפואית מאתגרת, ומהר מאוד הפכה לרשת בפריסה ארצית, שפרצה גם את הדרך בתודעה וביחס המוענק לאנשים עם מוגבלויות בישראל. בכוח האמונה ובשילוב מקצועיות בלתי מתפשרת, בעלה מעניקים לילדים חום, נשמה ואהבה אין סופיים. כי רק באמצעות אהבה בלי תנאים, ניתן להצמיח תקווה!

לתרומות לחצו כאן 

 

לקט

לקט ישראל הינו ארגון הצלת המזון הגדול במדינה המתמחה בהצלת מזון מבושל ותוצרת חקלאית עבור נתמכים. הארגון עוסק באיסוף וקטיף של  עודפי תוצרת חקלאית ואיסוף ארוחות מבושלות, מיונם וחלוקתם באמצעות עמותות לטובת מאות אלפי נתמכים בכל הארץ.  מתוך הבנה כי המציאות עמה מתמודד הארגון השתנתה ועל מנת שלא לפגוע בנזקקים התלויים בו, הארגון התאים באופן מיידי את עבודתו למציאות החדשה. מאז החל המשבר, ארגון לקט ישראל לבדו מאכיל כרבע מיליון אנשים מדי שבוע במזון טרי ומזין (לעומת כ-175,000 מדי שבוע בשנת 2019), הנתמכים קיבלו בשנת 2020 כ- 2.4 מיליון ארוחות מבושלות וכ - 18.5 אלף טון של תוצרת חקלאית.

לתרומות לחצו כאן 

 

אגודת אפרת 

אגודת 'אפרת' פועלת כ 48 שנים והצילה עד כה יותר מ 48,000 תינוקות אשר היו בסכנת הפלה בגלל מצוקה כלכלית של אימותיהם. מידי יום כ-100 תינוקות נידונים להפלה כשרובן המכריע על רקע המצב הכלכלי של משפחתם. אגודת 'אפרת' ממשיכה בדרכן של המיילדות העבריות אשר הצילו את ילדי ישראל מגזרתו של פרעה ומלווה את הנשים בעזרת אלפי מתנדבות, תומכת בהן כלכלית ונפשית על מנת שיוכלו לקיים את רצונם ללדת את פרי בטנן. "אפרת" מבטיחה לאותן נשים ליווי במשך שנתיים במתן תמיכה כלכלית חודשית המגיעה ישירות לביתן ובכך מצילה גם את התינוקות וגם תומכת במשפחה.

לתרומות לחצו כאן 

 

משפחה אחת

משפחה אחת - ארגון הסיוע המרכזי לנפגעי טרור - תומך, משקם ומלווה כ- 3,550 אזרחים וחיילים שנפגעו בפעולות איבה והטרור ובפעילויות מבצעיות. פצועים, נכים, נפגעי טראומה ומשפחות שכולות. אנו נמצאים איתם מהרגעים הראשונים, וצועדים לצדם יד ביד לאורך המסע, מסע שעלול להימשך כל חייהם. עמותת ״משפחה אחת״ מסייעת פיזית, נפשית, כלכלית, משפטית, מלווה את כל בני-המשפחה, ומקיימת פעילויות לנוער, לצעירים ולבוגרים. מעבר לפגיעה הפיזית שלא מאפשרת לנפגע עצמו לתפקד, ומעבר לכאב הגדול שלו, נפגעת גם המשפחה, שנאלצת לא פעם לוותר על משכורת בן/בת זוג לטובת טיפול בנפגע וישנה פגיעה בפרנסה בשל קבלת קצבת נכות. כתוצאה מהפיגוע משפחות רבות של הנפגעים נקלעות למצוקה כספית.

לתרומות לחצו כאן 

 

פתחון לב 

ארגון פתחון-לב הינו ארגון א-פוליטי וללא כוונות רווח, שנוסד ב-1998 ופועל לשבירת מעגל העוני הבין-דורי בישראל. הארגון מסייע למעל כ- 160,000 נפשות מדי שנה ללא הבדל מין, דת, גזע, מוצא או לאום. בפסח הקרוב, 43% מסלי המזון שיחולקו יגיעו לאנשים שלא נדרשו לסיוע בעבר ולמעשה – זהו סל המזון הראשון שיקבלו בחייהם. לפני מגפת הקורונה, אנשים נטו לחשוב כי עוני לא חוצה את גבולות הפריפריה ולא נכנס לערים חזקות – אבל השנה גילינו שהעוני נכנס לכל עיר ולכל שכונה בארץ. בשנת 2021 אנו צופים פגיעה חסרת תקדים בתרומות לעמותות הסיוע – גם מגופים מסחריים וגם מאנשים פרטיים. אנו צופים ירידה של כ-40% בתרומות לאורך השנה. שנת היציאה מהקורונה צפויה להיות קשה כלכלית, אבל עוד יותר מבחינה חברתית.

לתרומות לחצו כאן 

 

יד יפתח

עמותת ''יד יפתח'' פועלת ומסייעת בכל ימות השנה לנזקקים, חולים, קשישים, ניצולי שואה, חיילים בודדים, עולים חדשים, יתומים, אלמנות, ומשפחות מעוטי יכולת, ע"י מתן סיוע בסלי מזון, ביגוד, הנעלה, קידום ילדים ובני נוער בסיכון ועוד.

כמידי שנה ובמיוחד עקב משבר הקורונה הקשה - טרם החגים העמותה מקבלת פניות רבות נוספות של משפחות שנקלעו למשברים כלכליים המתקשות להעמיד את שולחן החג כדבעי. לשם כך הקימו בעמותה את קמפיין גיוס התרומות ''קמחא דפסחא'' באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות בו נשמעת זעקת הנזקקים אנא ''תוציאו אותנו מאפילה לאורה'', שנזכה כולנו  השנה יחד להיות בני חורין.

בעמותה אף אמדו את גודל ההוצאה הכרוכה במבצע חלוקת ''סלי המזון'' במסגרת ''קמחא דפסחא'' והיעד הנכסף הוא להגיע ל-1,000 סלי מזון בעלות של 250 ש''ח לסל, העמותה עומדת כפסע להשלמת המשימה, עזרו לנו לעזור להם, יחד נגיע אל היעד.

לתרומות לחצו כאן