קמחא דפסחא מקימי

מקימי מזמינה את הציבור לתרום 'קמחא דפסחא' ולעשות את החג למשפחות שנקלעו למשבר כלכלי

חדשות כיפה בשיתוף עמותת מקימי 22/03/21 09:19 ט בניסן התשפא

קמחא דפסחא מקימי
ליל סדר, צילום: shutterstock

ממש לפני חג הפסח לקחנו את גילעד נוימן, מנהל סניף מקימי בפתח תקווה לשיחה צפופה על ההתארגנות של העמותה לכבוד החג, על מערך ה'קחמחא דפסחא' שבנו ועל מעשי החסד שהם עושים במשך השנה.

ספר לנו על החודשים האחרונים של מקימי?

בחודשים האחרונים עמותת מקימי היו עדים לפניות רבות של משפחות שנקלעו לקשיים כלכליים רבים עקב הקורונה והשפעותיה הכלכליות. בעמותה מסייעים לאותן משפחות על ידי מתן יעוץ ולווי בכל ההיבטים הכלכלים הכלולים בכך.

לרגל הפניות והמשברים הכלכליים החלטתם להקים את מערך 'קמחא דפסחא', כיצד המערך עובד?

בהחלט, בחודשים האחרונים העמותה קיבלה פניות רבות של משפחות שנקלעו למשברים כלכליים או משפחות שלא יודעות כיצד יצליחו להעמיד את שולחן החג השנה. לנוכח המצב והביקוש הגדול, עמותת מקימי הפעילה מערך תרומות 'קמחא דפסחא' למשפחות המלוות על ידי העמותה ומזמינה את הציבור להיות שותפים למערך.

לאן התרומות של 'קמחא דפסחא' מגיעות?

העמותה מסייעת בפסח הקרוב למשפחות שלקחו על עצמן אחריות ונלחמים על עתידן הכלכלי יחד עם הצוות המקצועי במקימי לטווח הרחוק, למרות התהליך ישנם משפחות שעדיין מגלות קושי רב במעבר של חג הפסח ועל כן העמותה מסייעת למשפחות לקיים ארוחה מכובדת והתמודדות עם הוצאות החג הנלוות.

ספר לנו סיפור שנחשפת אליו לאחרונה?

מקימי נחשפת כל הזמן לאירועים וסיפורים של משפחות, ממש מכל משפחה אפשר להרכיב ספר. אחד הסיפורים האחרונים שנחשפתי אליו וממש טלטל אותי היה סיפורו של דני (השם האמיתי שמור במערכת). דני בעל משפחה ואב לשני ילדים. בעברו עבר דני אירוע לב המחייב אותו לנטול תרופות קבועות מדי יום. בעקבות משבר הקרונה דני פוטר ממקום העבודה שבו הוא עבד. ביום יום היה צריך להחליט האם הוא בוחר לקנות לעצמו כדורים או שהוא קונה אוכל מיוחד לשבת. עכשיו, כשחג הפסח עומד בפתח, דני ומשפחתו בכלל לא חושבים על ארוחה מיוחדת וחגיגית, מבחינתם המטרה כרגע היא רק לעבור את החג עם כמה שפחות הוצאות ולשמור את הכסף לתרופות להם דני נזקק. למרות שהמשפחה נמצאת בתהליך ולמרות שדני מנסה למצוא מקור הכנסה נוסף ויציב את חג הפסח הקרוב הם יאלצו לעשות בצמצום רב.

גילעד נוימן

גילעד נוימןצילום: יחצ

מה אנחנו יכולים לעשות מהצד?

הקורונה הביאה איתה משפחות רבות שמתקשות להתנהל נכון בצורה כלכלית. אנחנו במקימי מזמינים את המשפחות להתייעץ איתנו הן טלפונית והן בפגישה אצלנו במשרדים ולהתחיל תהליך ליווי ללא עלות במטרה להתנהל נכון. כמו כן, אנו מזמינים את הציבור לתרום 'קמחא דפסחא' למקימי ולסייע למשפחות בכדי שנוכל לתת למשפחות כמו המשפחה של דני את האפשרות לצאת באמת מהמצב בו הם נמצאים. ברור לנו שסיוע נקודתי ברגעי משבר נותן למשפחה כוח ועוגן שמאפשר לה להאמין שיום יבוא והשינוי יגיע.

בעמתות מקימי מספרים על מאות מקרים של משפחות שהיו באותם רגעי משבר וקיבלו סיוע כספי שהעמיד אותם על הרגלים ונתן להם להמשיך בתהליך ולצאת ממעגל הנזקקות. עם השנים משפחות אלו הופכות להיות בעצמם תורמות ותומכות במשפחות אחרות נזקקות במעגל העוני.

תרמו כבר עכשיו לפרויקט קמחא דפסחא של מקימי