נסיך מצרים-האומנם?!

הסרט נסיך מצרים מספר לנו את סיפור יציאת מצרים המוכר לכולנו עם כמה תוספות שלא ממש הוזכרו בתנ"ך ...

חדשות כיפה מדריכתשס''ד-מדרשת מעלה 24/03/04 00:00 ב בניסן התשסד

הסרט "נסיך מצרים" מספר את סיפור יציאת מצרים המוכר לכולנו בצורה קצת שונה. הוא מוסיף פרטים שלא ממש מוזכרים בתנ"ך,הדמויות המוכרות לנו מאז ימינו בגן מהסיפורים של הגננת כדמויות נערצות ,חזקות וחכמות מוצגות בסרט כערמומיות ,חסרות אחריות וחלשות אופי.
לכן רצוי מאוד לפני הסרט לעשות דיון קצר עם החניכים ולהזכיר להם את מעלתם וגדולתם של אנשים כמו ,משה ואהרון.
לפניכם כמה נקודות מתוך הסרט שראוי להקדים להם תרופה (שלא תגידו שלא אמרנו)
משה: משה מתואר בתחילת הסרט כילד הגדל בבית פרעה עם כל מה שמשתמע מכך... הוא ורעמסס(שעתיד להיות פרעה המוכר לנו) גדלים יחדיו כאחים וחברים טובים . הנסיכים הללו עושים הרבה מעשה קונדס שלרובם משה אחראי אך את העונש והנזיפה מקבל רעמסס-מה שמציג את משה כדמות חלקלקה וחסרת אחריות. לאחר שמשה עוזב את בית פרעה וחוזר אליו בפעם השניה כמשב שליח ה' הוא מדבר לרעמסס הרבה פעמים בצורה חלושה וכנועה,כאילו הוא עושה את הדברים מתוך חוסר ברירה ואי רצון (למשל במכת בכורות).
אהרון: אהרון מוצג לנו כדמות כנועה וחסרת כל אופי ,מרים היא הנועזת שפותחת את פיה ואומרת למשה את האמת בפרצוף ואהרון הוא אדם פחדן חסר אופי כנוע לסביבה. כמו כן יש בסרט סצינה ובה ציפורה מובאת לפני רעמסס ומשה ומשה נוהג בה בזילזול רב (יהיו כאלה בנינו שאולי יעדיפו לצנזר את הקטע...)

לסיכום: ניתן לדבר על הסרט לפני הצפיה בו,לעשות יחד עם החניכים רעינון זיכרון מי היו גדולי האומה באותה תקופה . כמו כן ניתן להכניס את הענין של צפיה ביקורתית ,ממש לשבת במקביל לסרט עם תנ"ך פתוח ולהקריא קטעים מסיפור מצרים ובמקביל להראות את הסרט ואת השוני שבו לעומת התנ"ך.

בהצלחה,וחג פסח כשר ושמח שנזכה לחירות אמיתית.
תודה רבה למדרשת מעלה ולקב"ה.