משלוח מנות דיאטטי

רגע לפני שאתם ממהרים לשגר משלוחי מנות לחברים, כמה רעיונות מקוריים שיעזרו לכולם לשמור על הגיזרה

חדשות כיפה שרה בר אשר 15/03/11 00:00 ט באדר ב'

משלוח מנות דיאטטי
dremiel-cc-by, צילום: dremiel-cc-by

ארוחת בוקר ארוזה ומקושטת

לפני כמה שנים שמעתי את הרעיון הזה: ארוחת בוקר שהיא גם משלוח מנות. חברתי הכינה לשכנתה משלוח מנות המכיל ארוחת בוקר קונטיננטלית, כך דיווחה השמועה. כשוחרת בריאות החלטתי לאמץ את הרעיון בחום, אך לשדרגו לארוחת בוקר מזינה. לכן לאחר שנה מצאתי את עצמי, מזנקת מן המיטה בשעה 7:00 לפנות בוקר (כך מרגישים כשהולכים לישון שעות ספורות קודם לכן). מיד ניגשתי למלאכה: הוצאתי את הביצים שבישלתי בערב והנחתי אותן בסיר כדי שהן ירתחו שוב. בזמן שהביצים נאלצו להתמודד פעם נוספת עם חום הגז, קצצתי ירקות לסלט. כעת נותר לי להניח את שאר המצרכים שהכינותי מראש ולצאת אל היעד. אך כאן התעוררה השאלה הגדולה : מהי השעה הנכונה שבה מומלץ להפתיע עם המשלוח? השעה הייתה אמנם 8:00 אך לפי כמות הפיהוקים שלי, החלטתי להניח לבני הבית הישנים. הפתרון שמצאתי היה להניח את המשלוח על מפתן הדלת, בתקווה שבני הבית ימצאו אותו ראשון ולא החתול של השכנים.

לפנק את השכנים (צילום: uberculture-cc-by)

מחליפים פרה בחמור

בעבר, נהגנו להגיע לסעודת הפורים, של המשפחה המורחבת, עם משלוחי מנות ל'כל נצרך'. לאחר שאחרון המשלוחים הגיע לביתנו והאזור נסרק ונבדק כך שלא נופתע בעוד פצצות (של קלוריות כמובן). התחלנו במלאכת האריזה. הצמדנו את הברכה שנכתבה מבעוד מועד ויצאנו לדרך כשאנו יודעים שהשארנו את בסיס האם נקי ממשלוחים. האופוריה ששררה במכונית המשפחתית התפוגגה לאחר 20 דקות של נסיעה. כשכולם קיבלו את פנינו בשמחה, מהולה בהקלה שהנה הם יכולים להיפטר מהממתקים שלהם.

בתום הסעודה, כשאנו חמושים בממתקים חדשים יצאנו שוב הביתה. השאלה כעת הייתה מה עושים? האפשרות לאכול את המגדנות נהדפה מיד, כשנזכרנו שעוד מעט פסח וכדאי לקנות בגדים לחג במידה סבירה ולא לאמץ מידה חדשה. לכן בחרנו באפשרות השנייה, עמדה של חיילי צה"ל. בפורים ובמשך כמה ימים אחרי החג ניתן לזהות בנקל עמדות כאלה ביו"ש, פשוט לפי אריזות הצלופן הצבעוניות. רעיון מקורי של תושבי יו"ש הוא לשמח את חיילנו בממתקים. כך עם כאב בטן, כאב שיניים וחולשה כללית הם יוכלו לחוש באווירת החג.

שלום לקלוריות (צילום: dremiel-cc-by)

שני משלוחים וזהו!

רעיון מקסים ומוצלח, מהשכונה שלי: בכל שנה לפני חג הפורים מקיימים הגרלה בין כל תושבי השכונה. כל מי שמשתתף בהגרלה מתחייב להכין שני משלוחי מנות, לשני האנשים שנפלו בגורלו אך יותר משהוא מתחייב להכין, הוא מתחייב לא להכין לשאר האנשים שברשימה. בפועל אנו מפסידים את המשחק המסורתי: חבילה עוברת. הרצים לא יוצאים דחופים והמטבח לא הופך לחדר מיון בין הממתקים ה'שווים' לבין אלה שמוטב להיפטר מהם.

מה עושים?

שולחים משלוחי מנות שימושיים. כאלה שיש אחר כך מה לעשות איתם.

למשל, ארוחת בוקר מזינה, פשטידות שניתן לאכול בסעודת פורים, עוגות בריאות שאפשר להגיש כקינוח לסעודה או לשמור לשבת הקרובה. זכרו! המצווה היא משלוח מנות ולא משלוח ממתקים. והיא נוהגת רק בבוקר של פורים. לכן, לסעודת פורים מביאים תבשיל ולא ממתקים. לילדים שצריכים להביא משלוח לבית הספר, מומלץ לקנות משלוח מנות ארוז ומוכן. אם תקנו ממתקים בתפזורת ותנסו להרכיב מהם משלוח מנות, תמצאו את עצמכם עד מהרה מקיימים את "הפסוק": "אחד בפה ואחד בפה...".

שרה בר אשר, מומחית לרפואה משלימה ולשיטת "אכול נכון לפי סוג הדם שלך". מטפלת באמצעות המייל, הסקייפ והטלפון. ובעלת קליניקות ברעננה, בגדרה ובאלקנה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן