רבני ערים: "כל משפחה גרעינית תשב בסוכתה"

הרב אהרון כ"ץ והרב מיכה הלוי, קוראים לתושביהם לקיים את מצוות הישיבה בסוכה בחיק משפחותיהם הגרעיניות בלבד. הרב הלוי: "אם סוכה אחת משמשת כמה משפחות - כל משפחה בסעודות החג בנפרד, בזריזות ובזמנים שונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 21:42 יג בתשרי התשפא

רבני ערים: "כל משפחה גרעינית תשב בסוכתה"
הרב מיכה הלוי, צילום: אולפני חן

לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל ועל רקע הסגר הכללי, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, והרב אהרון כ"ץ מ"מ רב העיר רמת גן, קוראים לתושבי הערים שלהם לנהוג באחריות ולקיים את מצוות הישיבה בסוכה - בחיק המשפחה הגרעינית בלבד. הרב כ"ץ כתב: "בחג הסוכות נקיים אי"ה סוכות משפחתיות בלבד ולא בכינוסים גדולים של שמחה, על מנת להישמר בכל דרך מהידבקות במחלת הקורונה". ברמת גן תוקם סוכה ציבורית על יד בית הכנת הגדול, אך לא יתקיימו בה סעודות וכינוסים. 

בסוכת ראש העיר רמת גן, תתקיים שמחת בית השואבה שתשודר במדיה העירונית. "מזמינים אתכם להיות שותפים בכל הפעילות התורנית והתרבותית דתית, גם בתנאי המגפה והסגר  שבו אנו מצויים". הקפות שניות לא יתקיימו השנה ברמת גן, "נתפלל שאי"ה נוכל לשוב בשנה הבאה למנהג זה בשמחה ובטוב לבב". 

בפתח תקווה, החליט הרב הלוי לקיים את ההקפות בהושענות ובשמחה תורה, תוך שמירה על ההנחיות: "הקפות בהושענות מנהג קדום, יש לקיימו בהיקף רחב ביותר תוך הקפדה על שמירת ההנחיות וכן בהקפות דהושענא רבה. בשמחת תורה הקפות כדלעיל. אין להאריך בהקפות". עוד כתב הרב הלוי: "יעלו רק שבעה קרואים. עולה נוסף ממענה ועד על במותימו תדרוך וכל הכהנים יכוונו בעליית כהן וכן הלוויים והישראלים על זו הדרך".

הנחיות רמת גן

הנחיות רמת גןצילום: ללא

הנחיות פתח תקווה

הנחיות פתח תקווהצילום: ללא