ל"ג בעומר "אלא אם הם ירקדו ערומים": גיא הוכמן נגד סגן ראש עיריית תל אביב

תהלוכות הילדים של חב"ד המציינות את ל"ג בעומר, צפויות להתקיים מחר ברחבי העולם. סגן ראש העיר תל אביב יפו ראובן לדיאנסקי, לא מרוצה: "אני רוצה שהמרחב הציבורי לא יהיה קודש לחב"ד" | הקומיקאי הגיב: "פלורליזם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 13:03 יז באייר התשפב

"אלא אם הם ירקדו ערומים": גיא הוכמן נגד סגן ראש עיריית תל אביב
חסידי חב"ד. אילוסטרציה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעבר, בל"ג בעומר, שהוא יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי - ילדים היו יוצאים לשדות עם מוריהם ומשחקים בחץ וקשת. לפני 32 שנה יצא הרבי מליובאוויטש בקריאה עולמית: לקיים בל"ג בעומר תהלוכות וכינוסי ילדים בכל מקום. ומאז הכול היסטוריה ואת תהלוכות חב"ד ניתן לראות בכל רחבי תבל, גם כאן בישראל. אלא שלא כולם שמחים בכך, ויש מי שמתנגדים לתהלוכה שצפויה להתקיים מחר בתל אביב. 

סגן ראש עיריית תל אביב-יפו, ראובן לדיאנסקי, יצא הבוקר בראיון ל-103FM נגד תהלוכת חב"ד בעירו: "אני רוצה שהמרחב הציבורי לא יהיה קודש לחב"ד, לא צריך לתת את המרחב הציבורי לגוף אחד. צריך לאפשר לזרמים אחרים לעשות אירועים במרחב הציבורי, גם עם גופים שיש להם הרבה פחות משאבים מחב"ד". הקומיקאי גיא הוכמן, הגיב בחשבון הפייסבוק שלו: "אלא אם כן הם ירקדו ערומים על משאיות. פלורליזם".

בחודש שעבר, לרגל חגיגות 120 שנה להולדת הרבי, הוכמן שיתף את קהל עוקביו ברשתות החברתיות באהבתו הגדולה לחסידות חב"ד. בפוסט ארוך הוא מפרט את השנים בחייו בהן נעזר בשירותים של חב"ד ברחבי העולם. 

בהמשך גם סיפר על הצעת הנישואין שלו בבית חב"ד סן פדרו בגואטמלה, "רומנטיקה תוצרת השם. תודה צדיקים, אתם עושים עבודת קודש. עם כל הכבוד למדינת ישראל, אתם משרד החוץ האמיתי. ותזכרו מה אני אומר, גלגול הבא אני שליח חב"ד. מזל טוב לרבי".