"כבר תרמתי": המדריך למפגש עם מתרים

הימים הנוראיים כבר ממש על סף הדלת, ולא רק הם- גם המתרימים. נכון, כדי להעביר את רוע הגזירה צריך גם לתת צדקה, אבל לפני כן צריך גם תשובה. ובתשובה אנחנו מתכוונים למה שתענו לאותם מתרימים כשישאלו אתכם כמה פעמים ח"י אתם מעוניינים לתרום.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף עזר מציון 22/08/18 09:16 יא באלול התשעח

"כבר תרמתי": המדריך למפגש עם מתרים
כבר תרמתי, צילום: סטודיו כיפה

אז כדי להגיע מוכנים הכנו לכם מדריך קצר- עשרת התירוצים שתוכלו להשתמש בהם כדי להתחמק מהמתרימים בצורה אלגנטית.

  1. "כבר תרמנו במשרד"-  כי לא סתם הקלישאה הזו תפסה. שימו לב שבמקרים מסוימים המשפט הזה בעייתי- למשל ב10 בבוקר כשאתם בכפכפים ופיג'מה, או כשהמפגש עם המתרים מתרחש בדלת המשרד.
  2. "אין עלי מזומן"-  שימושי מאז המצאת הכסף, תנצלו את זה כי לא נשאר עוד הרבה שנים עד שנשלם בעזרת צ'יפ מושתל ביד.
  3. "בעלי/אשתי אחראי/ת על הכספים בבית"- תמיד יכול לעזור, רק לפני כן כדאי לתאם ביניכם שכששומעים דפיקות בדלת רק אחד מכם ייגש לפתוח.
  4. "אני כבר תורם לכם בהוראת קבע"-  כי מי יקח כסף מאדם שכבר תורם בכל חודש? החיסרון- תתמודדו עם הצעות להגדלת חבילת תרומה או נפח חשבון.
  5. "אני בעצמי זקוק לתרומה"-  אין ספק שזו דרך טובה למנוע משפטים כמו 'שתמיד תהיה בצד התורם...' אבל תשתדלו לא לפתוח יותר מדי את הדלת כדי שהמתרים לא יראה את הפלזמה, כורסת העיסוי או את המנקה.
  6. "תשאירו לי פרטים ואחשוב על זה"- התשובה המנצחת עבור אלה שמרגישים לא נעים לטרוק את הדלת וגם רוצים להשקיט את המצפון. כמובן שבסוף תחשבו מה לעשות עם חוברת המידע שישאיר לכם המתרים, לזרוק לפח או להשאיר כחומר קריאה לשירותים?
  7. "זה זמן לא טוב עכשיו, תחזרו אלי עוד שעה"-  כדי שבפעם הבאה תבטלו את אפקט ההפתעה ותדעו פשוט לא לפתוח את הדלת.
  8. "אפשר לתרום לכם במצרכים?"-  דרך נהדרת להימנע מתרומה כספית, להביע רצון לתת מעצמכם, ולהיפטר מקופסת המלפפונים בחומץ שקניתם בטעות לפני חצי שנה.
  9. "ההורים שלי עסוקים עכשיו"-  צורת התחמקות אולטימטיבית כשזיהיתם מתרים מבעד לעינית הדלת. חשוב להתאמן על קול צייצני. כנראה שזה פחות יעבוד אם אתם דיירי דיור מוגן.
  10. אם הגעתם עד לכאן ולא מצאתם את התירוץ המתאים לכם, אז אתם תתחברו לסעיף הקרוב: כשאתם פותחים את הדלת- תפתחו גם את הלב. הדרך הכי פשוטה ונכונה היא פשוט לענות "בשמחה", להכניס יד לכיס, ולתרום עם חיוך.

 

לתרומה מצילת חיים לחצו כאן

כך גם תרגישו טוב יותר עם עצמכם, אבל חשוב מכך- התרומה שלכם תסייע לנזקקים שבאמת זקוקים לכך, וישנם רבים מדי שזקוקים לסיוע שלכם: חולים ובני משפחותיהם, קשישים, אנשים במצבי משבר רבים ושונים ועוד נזקקים רבים.

עמותת עזר מציון זוכת פרס ישראל לשנת תשס"ח, הינה העמותה הגדולה בישראל בתחום התמיכה הרפואית. העמותה מעניקה סיוע ותמיכה רפואית לאותם הנזקקים, בנוסף העמותה הקימה את המאגר הלאומי למח עצם, המאגר השישי בגודלו בעולם, עם קרוב למיליון תורמים פוטנציאליים, כאשר עד כה בוצעו קרוב ל3,000 השתלות מצילות חיים.

המוטו  של עזר מציון הינו 'בוחרים בחיים': הרצון האמיתי והמאמץ האדיר לתת לכל אדם ובכל מצב, את ההזדמנות לבחור בחיים. 

אז נכון, אנחנו נמצאים בפתח תקופת הימים הנוראיים, אבל חשוב לזכור שיש כאלה שעבורם ימים נוראיים זו מציאות יומיומית במשך השנה כולה.

אז עזבו תירוצים. השנה כולם תורמים!

לתרומה מצילת חיים לחצו כאן