הרב נריה מסביר בשם סבו זצ"ל: מדוע שוחררה ירושלים דווקא בששת הימים

הרב יצחק נריה לוקח את הציבור למסע מעמיק בסמטאות ירושלים העתיקה ולמסע אל דמויות חשובות הקשורות לעיר העתיקה בירושלים: "יום שחרורה של ירושלים הוא למעשה רק ההתחלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 09:34 כו באייר התשפג

הרב נריה מסביר בשם סבו זצ"ל: מדוע שוחררה ירושלים דווקא בששת הימים
הרב נריה, צילום: ללא

לרגל יום ירושלים הפיק ארגון "חותם" סרטון תחת הכותרת "לגעת בנצח - סיפורים וכיסופים מליבה של ירושלים". הרב יצחק נריה, נכדו של הרב משה צבי נריה זצ"ל "אבי דור הכיפות הסרוגות", ויליד העיר העתיקה בירושלים, לוקח את הציבור למסע מעמיק בירושלים העתיקה, סביב דמויות שחייהן קשורים בעיר העתיקה בירושלים ומסביר מה אנו יכולים ללמוד מהן על הקשר של עם ישראל לירושלים.

תשובה בשם סבו

בסרטון מספר הרב נריה כי סבו זצ"ל היה מסביר מדוע שחרורה של העיר העתיקה התרחש דווקא במלחמת ששת הימים ולא במלחמת השחרור. הרב מביא תשובה בשם סבו, שמסביר שבמלחמת השחרור, היה את האצ"ל, הלח"י, הפלמ"ח והארגונים השונים, ורק במלחמת ששת הימים היה צבא יהודי אחד מאוחד - "ירושלים לא נתחלקה לשבטים, ירושלים משתחררת שעם ישראל באחדות אחת", מביא הרב בשם סבו.

הרב נריה מביא בסרטון גם את סיפורו של הרב משה צבי סגל זצ"ל אשר הבריח שופר אל הכותל בשנת תרצ"א (1931) למרות האיסור של השלטון הבריטי ואת מעורבותו של הרב קוק זצ"ל בביטול חוק זה. 

יום שחרורה של ירושלים הוא למעשה רק ההתחלה

בסרטון מוצגת גם דמותו של הרב יהודה גץ זצ"ל שהיה רב הכותל במשך עשרות שנים וראש ישיבת המקובלים "בית אל" הפועלת גם כיום בעיר העתיקה. בנוסף, מתאר הרב נריה כיצד הפך הרב אביגדור נבנצאל לרבה של הרובע היהודי בירושלים. 

בסיום הסרטון מסביר הרב נריה מה ניתן ללמוד מדמויות המופת המוצגות בסרטון: "ירושלים שוחררה בחסדי ה', היום כאשר אנו רואים את המוני האנשים שחיים בה זו התגשמות חזון הנביאים. אנחנו שותפים במימוש החזון הזה, יום שחרורה של ירושלים הוא למעשה רק ההתחלה. המבחן שלנו כעת הוא לבנות קומה רוחנית מתוך אותן דמויות גדולות אליהם סיפרנו. להיות שייכים לנצח זה מחייב, עם המצח לא מפחד מדרך ארוכה ומהנצח אנחנו שואבים כוחות ליום יום, הנצח זו ירושלים".