חוטובלי: "האנטשימיות מרימה ראש ברחבי העולם"

סגנית שר החוץ דיברה בטקס יום השואה במשרדה, והודתה לעובדי המשרד על מאבקם באנטישמיות, כן הזכירה את שורדת השואה בלהה שפר, תושבת עין צורים, שהלכה לעולמה לפני חודשים ספורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/19 13:23 כז בניסן התשעט

חוטובלי: "האנטשימיות מרימה ראש ברחבי העולם"
סגנית השר חוטובלי, צילום: דוברות משקד החוץ

בנאום שנשאה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה במשרד החוץ, אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "היום יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כולנו עוצרים את שטף החיים וחוזרים במנהרת הזמן אל שעתה האפלה של האנושות". 

חוטובלי הודתה לעובדי המשרד על מלחמתם באנטישמיות: "ביום הזה אני רוצה להודות לכם, עובדי משרד החוץ, על שאתם נלחמים באופן יום יומי באנטישמיות המרימה את ראשה ברחבי העולם.
גם כאשר מדובר על קריקטורה בניו יורק טיימס, גם כשמדובר על פגיעה ביהודים בבירות אירופה או בארה"ב, בכל אלה אתם מקיימים את הציווי העליון: לעולם לא עוד".

במרכז הנאום העלתה סגנית השר חוטובלי את זכרה של בלהה שפר ז״ל, מנחת הורים דגולה, מייסדת שיטת שפר, שהלכה לעולמה בחג הפסח האחרון: "ניצולת השואה בלהה שפר שרדה את מחנה ברגן בלזן, הגיעה לארץ ויחד עם בעלה יוחנן הייתה ממקימי קיבוץ עין צורים. כשגילתה שבשל זוועות המלחמה לא יכלה להביא ילדים לעולם, אימצה שלושה בנים והיתה חלוצה ופורצת דרך בתחום הדרכת ההורים. 
בנה חנוך שפר, נפל בעת שרותו בשייטת על הגנת המולדת.
יהי זכרה ברוך, חקוק יחד עם ששת המיליונים שלא זכו להינצל".