עולם ההלכה בחגיגות ה-100 למדינה

הרב דוד סתיו: "ספק גדול אם היתר המכירה ישאר בתוקפו"

לרגל חגיגות אמצע העשור השמיני לעצמאות ישראל, ומתוך ניסיון לשרטט את דמותה העתידית של מדינת היהודים, אתר כיפה פנה לרבנים ורבניות שונים בבקשה לנסות ולנתח כיצד יראה עולם ההלכה בעוד 25 שנה | פרויקט מיוחד

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 25/04/23 14:19 ד באייר התשפג

הרב דוד סתיו: "ספק גדול אם היתר המכירה ישאר בתוקפו"
צילום: wikipedia CC BY-SA 4.0 Eliran t

אני מבקש להתמקד בהיבטים המדינתיים של ההלכה. אני מעריך שבעוד 25 שנה כל משרד ממשלתי בבואו לקדם הצעות חוק בתחומי אחריותו יגיש את הצעותיו למכונים שיתמחו בסוגיות אלו מנקודת מבט הלכתית. בתים חדשים יבנו עם תוי תקן הלכתיים לשימוש במים, חשמל, מעליות, פינוי אשפה וכדומה.

הרב דוד סתיו

הרב דוד סתיו צילום: פלאש 90

בבתי החולים או מעונות לפגועי נפש או כפרים לנוער בסיכון תינתן תשומת לב מיוחדת להיבטי שמירת השבת תוך הקפדה על שמירת בריאותם ואיכות חייהם של הבאים בצילם של מקומות אלו. ועדות האתיקה בבתי החולים תהיינה עסוקות עד מעל הראש בהתמודדות עם שאלות חדשות שצוינה חדשות לבקרים.

מערכת הבנקאות תחפש ותמצא דרכים להתמודד עם סוגית הריבית והיתר עסקה באופנים שייראו פחות כהערכה ויותר כעונים לדרישות ההלכה. ספק גדול אם היתר המכירה ישאר בתוקפו ויותר סביר להניח כי החקלאות של המטעים תפעל כאוצר בית דין וגדולי הירק יעברו לחממות מנותקות וגדולי מים.

עם הכנסת הבשר המתורבת לעולמנו יתכן ותתחולל מהפיכה מדהימה בעולם הכשרות והמטבח האישי שיקרין על סוגיות רבות בעולם הכשרות של המדינה והפרטים.הנה ימים באים ומלאה הארץ דעה את השם. אנחנו מתקרבים. 

הרב דוד סתיו הוא ראש ארגון צהר ורב העיר שוהם.