לאה גולדין: "כשמאות אלפים יפקדו את החלקות הצבאיות, אני אשאר בשבי"

אמו של חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה מאז 2014 מבהירה ערב יום הזיכרון: "בני אינו גופה. הוא לא נעדר. אלא שבוי בידי חמאס"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 07/05/19 15:42 ב באייר התשעט

לאה גולדין: "כשמאות אלפים יפקדו את החלקות הצבאיות, אני אשאר בשבי"
לאה גולדין | "הדר הוא חלל צה"ל. לא גופה", צילום: צילום מסך

ערב יום הזיכרון, לאה גולדין אמו של חלל צה"ל, סגן הדר גולדין מפרסמת סרטון חדש ואומרת: "הבן שלי הדר הוא חלל צה״ל ולא גופה. הדר הוא שבוי בידי החמאס ולא נעדר. אני אמא שבויה".

סגן הדר גולדין נהרג במבצע צוק איתן בשנת 2014 במהלך הפסקת אש מול חמאס יחד עם סרן בניה שראל ז"ל וסמ"ר ליאל גדעוני ז"ל. באותו האירוע לוחמי חמאס חטפו את גופתו של הדר. אמו של הדר, לאה גולדין מבהירה בסרטון כי בנה הוא אינו "גופה", אל חלל נעדר. "חמאס הרג וחטף את הבן שלי הדר. כשמאות אלפי ישראלים יפקדו את החלקות הצבאיות בבתי הקברות, אני אשאר בשבי. כבר 1740 ימים, יותר מ-4 שנים ו-9 חודשים, שאנחנו נמצאים בשבי".

https://www.facebook.com/Hadar.Shely/videos/vb.343429849162583/279421899602644/?type=2&theater

"דווקא ביום הזיכרון, חשוב לי להזכיר", אומרת גולדין. "הדר שלנו, מפקד נערץ מפלס"ר גבעתי, שנשלח על ידכם לקרב במלחמת "צוק איתן" הוא חלל צה"ל ולא גופה. הדר הוא לא נעדר, אלא שבוי בידי חמאס, בעזה, מרחק של שעה נסיעה מלשכת שר הביטחון בקריה בת"א. התרגשתי ומחיתי דמעה כשהחזירו את חלל צה"ל זכריה באומל. רעדתי כשחיבקתי את משפחתו בשבעה ונשרפתי מבפנים על כך שאביו, יונה באומל, לא זכה להגיע לרגע הזה. לא מדובר במאבק אישי של משפחת גולדין, אנחנו נאבקים על האתוס הלאומי – חיילים מהקרב מחזירים בכל מצב".