הבקשה של גלנט מנבחרי הציבור: להימנע מכל אמירה פוליטית בטקסי הזיכרון

בעקבות הוויכוח הציבורי בעניין השתתפות נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון הממלכתיים, פנה שר הביטחון ליו"ר הכנסת ולמזכיר הממשלה והדגיש בפניהם את הצורך לבטא בנאומי השרים וחברי הכנסת מסרים המבליטים את ערך האחדות והשותפות, ולהימנע מכל אמירה פוליטית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/04/23 16:46 כט בניסן התשפג

הבקשה של גלנט מנבחרי הציבור: להימנע מכל אמירה פוליטית בטקסי הזיכרון
גלנט בהר הרצל, ארכיון | , צילום: Miriam Alster/FLASH90

ההפגנות נגד ובעד הרפורמה במערכת המשפט, והחשש שהן ישפיעו על טקסי הזיכרון, לא נעלמים מעיני שר הביטחון יואב גלנט, שפנה ליו"ר הכנסת ומזכיר הממשלה, בעניין השתתפות נבחרי הציבור בטקסי האזכרה הממלכתיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. בדבריו, השר גלנט מדגיש את הצורך לבטא בנאומי השרים וחברי הכנסת מסרים ממלכתיים-ציוניים המבליטים את ערך האחדות והשותפות, ולהימנע מכל אמירה פוליטית.

"חשיבות רבה לנוכחות ממלכתית של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון"

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה", פתח וכתב גלנט. "בימים אלה, יותר מתמיד, עלינו להעביר לחברה הישראלית מסר מאחד. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללי מערכות ישראל, מכל חלקי החברה והעם שמסרו את נפשם למען המדינה".

גלנט הזכיר את הוויכוח הציבורי מהימים האחרונים בעד ונגד השתתפות נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון. "נבחרי הציבור, המייצגים את הציבור בכנסת ובממשלה, נבחרים על ידי העם, ומהווים סמל. אני סבור שיש חשיבות רבה לנוכחות ממלכתית של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון ובבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".

הר הרצל, אתמול |

הר הרצל, אתמול | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מסרים ממלכתיים וציוניים המדגישים את תקומתה של מדינת ישראל"

עם זאת, לדבריו, "אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים", שר הביטחון הזכיר בהקשר זה את היוזמה של חבר הכנסת חילי טרופר שבמסגרתה חתמו כ-100 חברי כנסת, על ההתחייבות שלא לשלב בדבריהם כל אמירה פוליטית.

גלנט ביקש מאוחנה ומפוקס לפנות לשרים ולחברי הכנסת, "ברוח האחדות, ולבקש מהם לבטא בנאומיהם בטקסים בבתי העלמין מסרים ממלכתיים וציוניים המדגישים את תקומתה של מדינת ישראל ומעלים על נס את ערך השותפות והאחדות, לצד הבעת כבוד והוקרה לנופלים ועמידה כתף אל כתף לצד המשפחות השכולות, אשר שילמו את המחיר היקר מכל".

הפניה של גלנט

הפניה של גלנט