מחלוקת טקסי הזיכרון אמו של דני גונן הי"ד: "איך שאזרחים יגיבו זה לא בשליטה שלנו"

דבורה גונן תומכת בהגעת נבחרי ציבור לטקסי הזיכרון, אבל בצורה של זוגות, קואליציה ואופוזיציה: "שני הצדדים רוצים בטובת העם והמדינה" | בריאיון לחדשות כיפה היא מסבירה מדוע מה שנעשה לנפתלי בנט בשנה שעברה - היה תקין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/23 16:36 כח בניסן התשפג

אמו של דני גונן הי"ד: "איך שאזרחים יגיבו זה לא בשליטה שלנו"
דבורה גונן | , צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראשי "פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות" העבירו אתמול פניה לחברי הכנסת שמתכוונים להגיע לטקסי יום הזיכרון ב"זוגות-זוגות" - אופוזיציה לצד קואליציה. דבורה, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח בידי מחבל לפני שמונה שנים במעיין הסמוך לישוב דולב, הסבירה היום (ד') בשיחה עם "חדשות כיפה", מה עומד מאחורי הוצאת המכתב, ולמה מה שנעשה לנפתלי בנט בשנה שעברה, אינו דומה. 

"שני הצדדים רוצים בטובת העם והמדינה"

"בגלל מה שקורה בתקופה האחרונה בנושא הרפורמה בעד או נגד, נוצר רושם מוטעה כלפי העולם שאזרחי ישראל שונאים אחד לשני", פתחה דבורה ואמרה. "זה בסדר להתווכח, אבל אנחנו לא שונאים. מותר להתנגד לדעה מסוימת, להפך, ויכוח בצורה מכובדת מפרה אחד את השני. אנחנו בין ימי הזיכרון, וזו תקופה שאנחנו חייבים להוכיח לעצמנו שאנחנו עם אחד, יש לנו רק מדינה אחת. אנחנו צריכים להראות לעולם שאנחנו לא אויבים אחד של השני, האויב הוא אחר. אנחנו יכולים להניח את חוסר ההסכמה בצד, להיות יחד בימים הקשים האלה, ואחר כך להמשיך. אני בטוחה ששני הצדדים רוצים בטובת העם והמדינה".

ומה יקרה אם נחזור למראות כמו שראינו בשנה שעברה בטקס אליו הגיע ראש הממשלה דאז נפתלי בנט.

"אין מה להשוות. זה לא דומה". 

ואם יקומו פעילים ויתחילו לצעוק על אישיות מהקואליציה הנוכחית? 

"אין לנו שליטה על כל המציאות. יצאנו בקריאה ואנחנו מקווים שהיא תיושם על ידי פוליטיקאים. איך משפחות או אזרחים יגיבו זה לא בשליטה שלנו. שנה שעברה זו היתה מציאות שונה, ממשלה שהוקמה בשקר. היתה מפלגה שלקחה את קולות בוחריה ושיקרה לאורך כל הדרך, שיתפה פעולה עם גוף תומך טרור. אין מה להשוות". 

לכן היה לגיטימי היה לצעוק למרות יום הזיכרון? 

"כן, בשנה שעברה גם אני הייתי חתומה על הבקשה לא להגיע. שם היתה מורכבות אחרת, דיון שונה לחלוטין. יש הבדל מהותי בבקשה הנוכחית בין להגיע או לא, לבין הבקשה של שנה שעברה, ראש ממשלה שיושב עם מפלגה תומכת טרור. מה אתה בא לנחם נרצחים בפעולות טרור וחיילים שנפלו בקרב? יש מחלוקות, וזה בסדר, אבל יש ימים בהם צריך לשים את המחלוקות בצד. אנחנו מאוחדים וזה הניצחון שלנו".