גדעון גרינצויג כותב לבנו אבי שקיבל צל"ש ולא חזר מעזה

אבי גרינצויג פינה פצועים תחת אש במהלך צוק איתן אך נפגע ונהרג. לאחר המבצע קיבל צל"ש על דבקות במשימה, אחריות ורעות. אביו של אבי, גדעון כותב לו כעת: "יש חיילים רבים שרוצים להיות כמוך"

חדשות כיפה גדעון גרינצויג 04/05/22 09:46 ג באייר התשפב

גדעון גרינצויג כותב לבנו אבי שקיבל צל"ש ולא חזר מעזה
אבי גרינצויג ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

אבי,

בשנה הראשונה לנפילתך הוענק לך צל"ש אלוף על דבקות במשימה וחתירה לניצחון, אחריות ורעות. לא זכית ליהנות ממה שהשקעת בשירותך ובעזה.

אחותך ענבל הכירה בחור בשם אלון והם עומדים להינשא. אתה תחסר לנו בחתונה. קבוצת הכדורגל הפועל פ"ת שהיית אוהד שלה, ארגנה משחק דרבי עם מכבי פ"ת לזכרך.

לפני שנכנסתם לעזה אתה וחבריך לפלוגה החלטתם לקעקע עליכם את האות הראשונה של השם אם מישהו ייהרג. חבריך לפלוגה קעקעו את האות A על שמך, וביום הזיכרון הראשון הם הצטלמו על כך לכתבה בעיתון מעריב.

באזכרה שלך אחרי שנתיים לנפילתך גלעד המ"פ שלך אמר שהייתה לו זכות גדולה להיות המפקד שלך שלך. הוא ציין שהיית חד, רצת ונלחמת תחת אש תופת לפנות את הפצועים ובמשך שירותך כשהיית סרס"פ דאגת לכל דבר שיהיה מסודר, ולא הלכת לישון עד שהכל היה מסודר.

אבי חוגג יום הולדת בילדותו

אבי חוגג יום הולדת בילדותו צילום: באדיבות המשפחה,

חברתך מלורי מצאה במחשב שיר שכתבת. ביום הזיכרון השני, ליאור חברך ללימודים וללהקת פריזמה בה ניגנתם – הלחין אותו וביצע בטקס שנערך בבית יד לבנים בפתח תקווה. הפזמון החוזר בשיר הוא "האם תבואו להלוויה שלי?" בהלוויה שלך היו הרבה אנשים שלא הכירו אותך.

בערב יום העצמאות ה-62 למדינת ישראל הופעת עם להקת פריזמה בפארק הגדול בפ"ת. כשאני הולך לשם להופעות ומסתכל על הבמה אני נזכר איך שהופעת אז.

הקמנו אתר לזכרך, לא רחוק מביתנו. בחוות השומר היה צוות חיילים שנקרא על שמך: כח אבי, והם באו לאתר לראות ולשמוע עליך.

חיילים בפלוגה המבצעית שבה שירת שומעים עליך, שואבים השראה ממך ואפילו רוצים להיות כמוך. חייל ששירת בפלוגה המבצעית ששמע עליך החליט לפגוש אותנו ובא לבקרנו, וגם השתתף בצעדה לזכרך בתיכון גולדה. 

אבא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן